جلد 1، شماره 138 - ( فروردین و اردیبهشت 1395 )                   شماره 138 صفحات 68-73 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Siavoshy H, Seddighi A. The Effects of a Balance Exercise Program for Enhancement of Gait Function on Temporal and Spatial Gait Parameters in Young People with Intellectual Disabilities. Exceptional Education. 2016; 1 (138) :68-73
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-724-fa.html
سیاوشی حجت اله، صدیقی امیررضا. اثر برنامه‌ ورزشی تعادلی بر بهبود عملکرد گام برداشتن و شاخص‌‌های زمانی و مکانی راه رفتن در نوجوانان کم‌توان‌ذهنی. تعلیم و تربیت استثنایی. 1395; 1 (138) :68-73

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-724-fa.html


1- پژوهشکده طب ورزشی، پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، تهران، ایران ، seiavoshy@gmail.com
2- دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه بوعلی سینا، همدان، ایران
چکیده:   (3208 مشاهده)

زمینه: هدف از این پژوهش ارزیابی تاثیر برنامه‌ ورزشی تعادلی 8هفته‌ای بر شاخص‌‌های زمانی و مکانی عملکرد راه​ رفتن در کودکان کم‌توان‌ذهنی مدرسه ​ای بود.

روش: به ​همین ​منظور، 40نوجوان کم‌توان‌ذهنی برای بررسی تاثیر برنامه‌های تمرینی تعادلی بر عملکرد راه​رفتن در 2گروه قرارگرفتند: (19نفر گروه آزمایش و 21نفر گروه گواه). گروه آزمایش در یک​ برنامه‌ 8هفته‌ای برنامه‌های تمرینی تعادلی شرکت​ کردند که شامل 2جلسه در یک​ هفته بود. راه​رفتن با استفاده از شاخص‌‌های زمانی و مکانی موردارزیابی قرارگرفت.

یافته‌ها: یافته‌ها نشان​ دادند که برنامه‌های تمرینی تعادلی منجربه پیشرفت‌های قابل‌توجه در عملکردهای شرکت‌کننده در شاخص‌‌های زمانی و فضایی می‌شوند.

نتیجه‌گیری: بنابراین، برنامه‌های تمرینی تعادلی برای بهبود عملکرد راه ​رفتن می‌تواند یک ​اقدام موثر باشد و برای بهبود تعادل و راه ​رفتن پیشنهادشود.

متن کامل [PDF 227 kb]   (1712 دریافت)    
نوع مطالعه: ترجمه اي | موضوع مقاله: عمومي
دریافت: ۱۳۹۴/۷/۲۰ | ویرایش نهایی: ۱۳۹۵/۶/۱۸ | پذیرش: ۱۳۹۴/۱۱/۲۶ | انتشار: ۱۳۹۵/۳/۲۶ | انتشار الکترونیک: ۱۳۹۵/۳/۲۶

ارسال پیام به نویسنده مسئول