جلد 1، شماره 107 - ( 2-1390 )                   شماره 107 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

., ., .. Not Available 9. J Except Educ 2011; 1 (107)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1492-fa.html
صیام پور نجمه، عابدی کوپایی مهیا، شاه میوه اصفهانی آرزو. آیا برای کودکان دچار نشانگان داون انجام شمارش و محاسبات ریاضی مشکل است؟ چرا؟ (74تا 84-10-107-1390). تعلیم و تربیت استثنایی. 1390; 1 (107)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1492-fa.html


1- ، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (2819 مشاهده)
مقاله ی حاضر به مرور پژوهش های مربوط به توانایی شمارش و محاسبه در کودکان دچار نشانگان داون جهت تشخیص و تحلیل توانمندی های این کودکان است. ابتدا مشهورترین نظریه ها در زمینه ی توانایی شمارش در این کودکان را مرور می کنیم و سپس در مورد این که کودکان دارای نشانگان داون چگونه به این توانایی دست می یابند، به بحث می پردازیم. در این مقاله نشان داده ایم که مشکل کودکان دارای نشانگان داون در شمارش در کجاست و علل اصلی این مشکل را بحث کرده ایم. علیرغم این که این کودکان در شمارش دچار مشکل هستند، اما مرور ادبیات پژوهش نشان داده که مداخله برای آنها سودمند است. بنابراین، با مرور ادبیات پژوهش و خلاصه ای از ویژگی های مداخله سودمند در زمینه بهبود شمارش در کودکان دچار نشانگان داون مقاله را به پایان رسانده ایم.
     
نوع مطالعه: ترجمه (پایان پذیرفته است) | موضوع مقاله: كم توان ذهني
دریافت: 1398/10/17 | پذیرش: 1398/10/18 | انتشار: 1398/10/18 | انتشار الکترونیک: 1398/10/18

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.