جلد 2، شماره 115 - ( 2-1392 )                   شماره 115 صفحات 28-22 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ebrahimi A A. Co-Teaching and its Role in Children with Special Needs. J Except Educ 2013; 2 (115) :22-28
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-71-fa.html
ابراهیمی امیرعباس. هم‌تدریسی و نقش آن در آموزش کودکان با نیاز ویژه. تعلیم و تربیت استثنایی. 1392; 2 (115) :22-28

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-71-fa.html


دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی
چکیده:   (10550 مشاهده)

  هم ­تدریسی یا آن گونه که گاه نامیده می­شود تدریس همیارانه (1) به عنوان بخشی از فلسفه­ ی آموزش فراگیر نوعی الگوی ارائه­ ی خدمات و رویکرد بیش از پیش پرطرفداری است (2) که برای مدت زیادی معمول­ترین الگوی آموزش ویژه در کلاس فراگیر بود و محبوبیت آن همچنان افزایش یافته است (3). در هم­ تدریسی دو مربی (یکی نوعاً آموزگار آموزش همگانی و دیگری آموزگار آموزش ویژه یا متخصص دیگری) به طور همیارانه برای آموزش گروه ناهمگنی از دانش ­آموزان که برخی از آنها توانخواه یا با نیاز ویژه هستند، برای تمام روز مدرسه یا بخشی از آن، در یک کلاس درس، تخصص خود را به اشتراک می­گذارند.

متن کامل [PDF 506 kb]   (1186 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: عمومي
دریافت: 1390/11/24 | ویرایش نهایی: 1393/9/26 | پذیرش: 1391/10/30 | انتشار: 1392/2/1 | انتشار الکترونیک: 1392/2/1

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.