زمینه: ناتوانیهای یادگیری غیرکلامی یکی از جدیدترین مباحث از زیرمجموعه های ناتوانیهای یادگیری است که با توجه به ارتباط و همپوشانی برخی نشانه های آن با برخی از اختلال های طیف اتیسم (نشانگان اسپرگر) نیاز بهدقت و ارزیابی بیشتری دارد. این مقاله تلاش دارد بر نوع غیرکلامی ناتوانیهای یادگیری تمرکز کند.
نتیجهگیری: در این پژوهش پس از ارایه ویژگی های افراد با ناتوانیهای یادگیری غیرکلامی از قبیل نشانه های کلی و ویژه؛ اطلاعاتی در مورد شیوه تشخیص و ارزیابی اینگونه افراد و همچنین روش هایی برای کاهش اثرات آن هم در محیط آموزشگاهی و هم در اجتماع ارایه شده است. مقاله شامل نکته های کاربردی برای مربیان و همچنین نکته هایی برای همکاری والدین بهمنظور بهبود قابلیت اجتماعی افراد با ناتوانیهای یادگیری غیرکلامی است.
بازنشر اطلاعات | |
![]() |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |