، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده: (2449 مشاهده)
در این پژوهش مشاهده شد که در اغلب موارد مشکلات مرتبط با کلمات هم قافیه از عدم آشنایی با کار (تکلیفها)ناشی میشود دانشآموز«الف»(پسر،سن در زمان ارزیابی 9 سال و یک ماه دارای شب ادراری قبل از بلوغ)که از طرف معلمانش راست برتر گزارش شد. سایر ابعاد مشکل عبادت بودند از: -ادارک لامسهای -لباس پوشیدن/لباس نپوشیدن -کلمات هم قافیه -سازمان دهی در امور و کارهای مربوطه -هماهنگی و تعادل -اضطراب در بیان موضوعات و ترس از فراموشی در آغاز پژوهش انتظار میرفت که همپوشی قابل توجهی بین مشکلات مربوط به برتری جانبی،جهتیابی،لباسپوشیدن و سازمان دهی امور شخصی وجود داشته باشد، اما تنها یکی از این کودکان«الف»در تمام این زمینهها مشکل دارد،اما بررسی عملکرد آنها درمدرسه نشان داد که هردوی آنها دارای آسیبمغزی هستند و ممکن است با مشکلاتشان مرتبط باشد. گوپتا در سال 1992 اظهار میکند که استرس و اضطراب در اغلب موارد مشکل اصلی کودکان دارای اختلال خواند است، اما در میان 12 کودک آزمودنی،تنها عملکرد ضعیف 3 نفر معلول استرس و اضطراب بود و معلمان دو نفر از آنها مشاهده کردند که آنان به خاطر شرایط خانوادگی،دارای مشکلات اجتماعی-عاطفی بودند. نارساخوانی ممکن است با تفاوتهای ژنتیکی یا تفاوتهایی در اختلالهای عملکرد مغز همراه باشد اجازه دهید برای نشان دادن این قضیه مورد یک کودک بینا را که علایمی از آشفتگی را در تشخیص طرف راست یا چپ از خود بروز می داد(مثلا نمیدانست مداد رابا کدام دست بگیرد)بررسی کنیم.
نوع مطالعه:
ترجمه (پایان پذیرفته است) |
موضوع مقاله:
آسیب دیده بینایی دریافت: 1398/11/16 | پذیرش: 1398/11/27 | انتشار: 1398/11/27 | انتشار الکترونیک: 1398/11/27
ارسال پیام به نویسنده مسئول