جلد 7، شماره 84 و 85 - ( 10-1387 )                   شماره 84 و 85 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

.. Not Available174. J Except Educ 2008; 7 (84 and 85)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1659-fa.html
حسن زاده نمین فرزانه. مقدمه ای بر درمان های روان شناختی کودکان دارای اختلال نارسایی توجه (بیش فعالی) (45تا 51-4-84 تا85 -1387). تعلیم و تربیت استثنایی. 1387; 7 (84 و 85)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1659-fa.html


، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (3359 مشاهده)
اختلال نارسایی توجه و بیش فعالی از شایع ترین اختلال های تشخیصی است که با نشانه های بی توجهی، بیش فعالی و تکانشی همراه است ( اسمیت و بارت، 2000، ترجمه قربانی روچی، 1384)، ادواردز (2003) شیوع این اختلال را در کودکان مدرسه رو در حدود 3 تا 7 درصد تخمین زده است که از انی رو در حدود 40 تا 60 درصد نشانه های اختلال را تا دوره ی نوجوانی و بزرگسالی نشان می دهند. در فرایند درمان کودکان دارای اختلال نارسایی توجه و بیش فعالی انواع مختلفی از مداختلات روانشناختی مورد توجه قرار گرفته که شامل مداخلات رفتاری، شناختی - رفتاری، آموزشی والدین، آموزش مهارت های اجتماعی، آموزش آرمیدگی و درمان های چندالگویی است. در زیر به آنها می پردازیم.
     
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: اختلالات رفتاري
دریافت: 1398/10/29 | پذیرش: 1398/10/29 | انتشار: 1398/10/29 | انتشار الکترونیک: 1398/10/29

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.