پیام خود را بنویسید


جلد 5، شماره 14 - ( 11-1381 )                   شماره 14 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

.. Not Available592. Exceptional Education. 2003; 5 (14)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-2085-fa.html
یوسفی لویه مجید. انگیزش برای تقویت اجتماعی: گرایشهای واکنش مثبت و منفی در افراد با ناتوانی هوشی (12تا 17-3-14- 1381). تعلیم و تربیت استثنایی. 1381; 5 (14)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-2085-fa.html


، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (892 مشاهده)
باوجود اینکه بین موسسه‌ای شدن‌ و گرایش به واکنش مثبت یعنی تمایل‌ برای حفظ تماس اجتماعی‌ حمایت‌کننده،رابطه مشاهده‌ شده است،اما موسسه‌ای شدن‌ شاخص دقیقی از محرومیت‌ اجتماعی نیست و در این زمینه‌ اشاره شده هماهنگی کم‌بین‌ والدین و تمایل مفرط والدین برای‌ موسسه‌ای کردن فرزندی که دارای‌ ناتوانی هوشی است،انگیزش او را برای دریافت تقویت اجتماعی‌ افزایش می‌دهد. محرومیت اجتماعی و گرایش واکنش منفی‌ باوجود اینکه به نظر می‌رسد انگیزش بالا برای تقویت اجتماعی‌ عامل مهمی در عملکرد افراد با ناتوانی هوشی موسسه‌ای باشد، برخی پژوهش‌ها اشاره کرده‌اند که محرومیت اجتماعی موجب‌ بی‌میلی این افراد به تعامل با بزرگسالان می‌شود. باوجود این‌که گرایش به واکنش‌ مثبت،گرایش خاص برای دریافت‌ توجه از یک بزرگسال است و جنبه‌ تعمیم یافته ندارد،گرایش به واکنش‌ منفی جنبه تعمیم یافته دارد و به‌ عبارت دیگر مطالعه نشان داده است‌ افراد باناتوانی هوشی موسسه‌ای‌ نسبت به غریبه‌ها،چه کودک باشد یا بزرگسال،احتیاطکاری تعمیم یافته‌ نشان می‌دهند.
متن کامل [DOCX 12 kb]   (1 دریافت)    
نوع مطالعه: ... | موضوع مقاله: كم توان ذهني
دریافت: 1398/12/1 | پذیرش: 1398/12/3 | انتشار: 1398/12/3 | انتشار الکترونیک: 1398/12/3

ارسال پیام به نویسنده مسئول