پیام خود را بنویسید


جلد 4، شماره 80 و 81 - ( 6-1387 )                   شماره 80 و 81 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

.. Not Available197. Exceptional Education. 2008; 4 (80 and 81)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1684-fa.html
ساداتی سمیه سادات. تصویر سازی ذهنی در نابینایان (10تا 21-2-80 تا 81 - 1387). تعلیم و تربیت استثنایی. 1387; 4 (80 و 81)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1684-fa.html


، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (97 مشاهده)
در میان مهارت های تحصیلی پایه ، نوشتن ملموس ترین مهارت نام گرفته است . چرا که سندی کتبی از خود به جای می گذارد. نوشتن علاوه بر اینکه از مهارت های اساسی و پیش نیاز موفقیت تحصیلی و مدرسه است ، در زندگی روزمره نیز از مهارت های اساسی و مورد نیاز به حساب می آید . چرا که در دنیای با سواد امروز، فردی که در مهارت های پایه خواندن و نوشتن مشکل داشته باشد، در وضع نامطلوبی قرار می گیرد. شناخت علایم و تشخیص به موقع این اختلال و متعاقب آن مداخله های ترمیمی سبب میشود تا پیآمدهای نامطلوب ثانویه آن به حداقل کاهش یابد. در این مقاله ضمن توجه به اهمیت مهارت خواندن و تأثیر آن در زندگی روزمره، به شناخت پیش نیازهای اولیه زبان نوشتاری و سبب شناسی اختلال نوشتن پرداخته شده و در پایان نیز راهبردهایی برای مداخله بهنگام ذکر شده است .
     
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: آسیب دیده بینایی
دریافت: ۱۳۹۸/۱۱/۱ | پذیرش: ۱۳۹۸/۱۱/۲ | انتشار: ۱۳۹۸/۱۱/۲ | انتشار الکترونیک: ۱۳۹۸/۱۱/۲

ارسال پیام به نویسنده مسئول