Journal of Exceptional Education (J Except Educ)
تعلیم و تربیت استثنایی
J Except Educ
Literature & Humanities
http://exceptionaleducation.ir
1
admin
1727-3145
1727-3145
1727-3145
10.18869/acadpub.ExcepEdu
1727-3145
م۷۷-۱۰۴۸۸
1727-3145
fa
jalali
1389
9
1
gregorian
2010
12
1
4
104
online
1
fulltext
fa
آموزش مهارت های اجتماعی به دانش آموزان آسیب دیده شنوایی (66تا 72-9-104-1389)
Not Available44
آسیب دیده شنوایی
Hearing Impaired
مروری
Review Article
انسان موجودی اجتماعی است و به همین دلیل از لحظه تولد تا آخر عمر در اجتماع به سر می برد و دائما در تعامل با انسان های دیگر می باشد. موضوع مهارتهای اجتماعی کودکان بخشی از مساله اجتماعی شدن آنان است و اجتماعی شدن جریانی است که در آن هنجارها، مهارت ها، انگیزه ها و طرز تلقی ها و رفتار فرد شکل می گیرد. مهارت های اجتماعی می تواند به عنوان مهارت های لازم برای تطبیق با نیازهای اجتماعی و نیز حفظ روابط بین فردی رضایت بخش تعریف شود. در این میان کودکان آسیب دیده شنوایی به دلیل محدودیت هایی که در برقرای ارتباط با سایر افراد جامعه دارند در تعاملات اجتماعی مناسب با همسالان و بزرگسالان در موقعیت های گوناگون دارای مشکلاتی هستند، بنابراین یکی از اهداف اصلی آموزش کودکان آسیب دیده شنوایی، کمک به سازش پذیری آنها در اجتماع است. در این مقاله به چگونگی آموزش مهارت های اجتماعی و انواع آن پرداخته می شود.
<span dir="LTR">Not Available</span><br>
دانشآموزان آسیبدیده شنوایی , آموزش , کودکان آسیبدیده شنوایی , دانشآموزان , آموزش کودکان آسیبدیده شنوایی , کودکان , آموزش مهارت های اجتماعی , مهارت های اجتماعی , تعاملات , رفتار
Not Available
0
0
http://exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-10-1570-77&slc_lang=fa&sid=1
.
.
سیده سمیه
جلیلی آبکنار
Nashriyeh2005@gmail.com
10031947532846009360
10031947532846009360
Yes