جلد 4، شماره 58 - ( 7-1385 )                   شماره 58 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

.. Not Available370. J Except Educ 2006; 4 (58)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1861-fa.html
حسینی سیدمحسن. عادی سازی (84تا 86-13-58- 1385). تعلیم و تربیت استثنایی. 1385; 4 (58)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1861-fa.html


، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (2228 مشاهده)
به‌عنوان کسی‌ که باوجود معلولیت شدید حرکتی توانسته دوران تحصیل خود را در مدارس عادی پشت سر بگذارد و وارد دانشگاه شود،به جزات‌ می‌گویم که رسیدن به این مطلوب امری دشوار و طاقت‌فرسا بود. باید به این نکته توجه داشت‌ که مهمترین لازمه عادی سازی‌ حمایت خانواده دانش‌آموزان‌ معلول از آنهاست اما باید پذیرفت که اجرای این امر به آسانی گفتار نیست و عادی‌ سازی فرآیندی است که راهکارهای خاص خود را می‌طلبد و عادی‌سازی از دیدگاه ما به این معنی نیست که نظام آموزش و پرورش استثنایی یکباره برچیده شود و همه دانش‌آموزان معلول‌ بدون کوچکترین امتیازی در مدارس عادی تحصیل کنند. باید به این نکته توجه داشت که مهم‌ترین لازمه عادی سازی‌ حمایت خانواده دانش‌آموزان معلول از آنهاست. پس بهتر است از کودکی با معلولیت آشنا حقیقت این است که مهم‌ترین هدف‌ عادی‌سازی همان بالا بردن انگیزه‌ معلولان برای پیشرفت‌های‌ فیزیکی است شوند و بدانند با یک فرد معلول چگونه رفتار کنند.
متن کامل [DOCX 12 kb]   (5 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: تلفیقی فراگیر
دریافت: 1398/11/16 | پذیرش: 1398/11/27 | انتشار: 1398/11/27 | انتشار الکترونیک: 1398/11/27

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.