1- ، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده: (2748 مشاهده)
افراد دارای آسیب شنوایی،به ویژه کودکان نمیتوانند ارتباط مناسبی با اعضای خانواده و همسالان خود برقرار نمایند،مگر آنکه اعضای خانواده آموزگاران،دوستان و آشنایان چگونگی برقراری ارتباط را به آنها بیاموزند و شرایط محیطی مناسبی را برای آنها ایجاد کنند.این افراد ممکن است گاهی بدخلق شوند و ارتباطشان با اعضای خانواده و دوستانشان کمرنگ و یا قطع شود و احساس تنهایی کنند،در نتیجه زمینه سوءتفاهم بین آن ها و دیگران ایجاد میشود،بنابراین لازم است افراد شنوا چگونگی ارتباط با فرد دارای آسیب شنوایی را بیاموزند،به طوری که زبان اطرافیان توسط فرد دارای آسیب شنوایی و متقابلا زبان او توسط اطرافیان درک شود.علاوهبر آن لازم است که شرایط شنیداری مناسبی د رمحیطهای آموزشی-ارتباطی برای کودک دارای آسیب شنوایی فراهم شود.
نوع مطالعه:
مروری |
موضوع مقاله:
آسیب دیده شنوایی دریافت: 1398/10/28 | پذیرش: 1398/10/29 | انتشار: 1398/10/29 | انتشار الکترونیک: 1398/10/29
ارسال پیام به نویسنده مسئول