1-  ، Nashriyeh2005@gmail.com
                    
                    
                    چکیده:       (3585 مشاهده)
                    
                    
                    افراد دارای آسیب شنوایی،به ویژه کودکان نمیتوانند ارتباط مناسبی با اعضای خانواده و همسالان خود برقرار نمایند،مگر آنکه اعضای خانواده آموزگاران،دوستان و آشنایان چگونگی برقراری ارتباط را به آنها بیاموزند و شرایط محیطی مناسبی را برای آنها ایجاد کنند.این افراد ممکن است گاهی بدخلق شوند و ارتباطشان با اعضای خانواده و دوستانشان کمرنگ و یا قطع شود و احساس تنهایی کنند،در نتیجه زمینه سوءتفاهم بین آن ها و دیگران ایجاد میشود،بنابراین لازم است افراد شنوا چگونگی ارتباط با فرد دارای آسیب شنوایی را بیاموزند،به طوری که زبان اطرافیان توسط فرد دارای آسیب شنوایی و متقابلا زبان او توسط اطرافیان درک شود.علاوهبر آن لازم است که شرایط شنیداری مناسبی د رمحیطهای آموزشی-ارتباطی برای کودک دارای آسیب شنوایی فراهم شود.
                    
                    
                    
                    
                    
                    نوع مطالعه:  
مروری |
                    موضوع مقاله: 
                    
آسیب دیده شنوایی  دریافت: 1398/10/28 | پذیرش: 1398/10/29 | انتشار: 1398/10/29 | انتشار الکترونیک: 1398/10/29
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    ارسال پیام به نویسنده مسئول