جلد 8، شماره 74 - ( 11-1386 )                   شماره 74 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

.. Not Available254. J Except Educ 2008; 8 (74)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1741-fa.html
سلحشور سهیلا. ساخت وسیله ی کمک آموزشی تدریس عینی کار قلب برای دانش آموزان ناشنوا (به وسیله ی یک معلم پژوهنده / خلاق) (81تا 87-12-74- 1386). تعلیم و تربیت استثنایی. 1386; 8 (74)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1741-fa.html


، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (3140 مشاهده)
برای رفع مشکل و بررسی مسئله اقدامهای زیرصورت گرفت: - بررسی بخش مربوط در کتاب علوم - بازدید از امکانات موجود در آزمایشگاه مدرسه -گردآوری اطلاعات از راه مصاحبه ( با مدیر، همکاران ،والدین،دانش آموزان) - مشاهده و یادداشت‌‌برداری‌از رفتار دانش‌آموزان، روش تدریس‌ها و نحوه‌ی استفاده از وسایل کمک آموزشی با توجه به اطلاعات موجود و بررسیهای به عمل آمده دلایل اصلی مشکل به شرح زیر عنوان شد: - عدم درک صحیح از کار قلب و مسیر جریان خون و ارتباط منطقی بین دانسته‌های عینی و ذهنی به دلیل آسیب شنوایی - ارایه ی روش تدریس نامناسب و عدم مشارکت فعال دانش آموزان در امر تدریس سپس پرسش های زیر مطرح گردید: - چگونه می توان ارتباط بین قلب و رگها را به درستی نشان داد؟ - برای علاقه مندی دانش آموزان به موضوع از چه مهارت ها و روش تدریس فعالی استفاده شود؟ - آیا می توان وسیله ای مکمل رسانه های آزمایشگاهی تهیه کرد تا کار قلب و مسیر جریان خون را عینی سازد؟ گردآوری اطلاعات برای یافتن پاسخ پرسش های مطرح شده، اطلاعات از راه های مختلفی جمع آوری شد که در زیر به آنها اشاره شده است: الف) مراجعه به کتابخانه و مرکز تحقیقات فرهنگیان و مطالعهی کتابها و پژوهشهای همکاران اطلاعات حاصل از این مطالعه و پژوهش بسیار کلی بود ودر زمینه ی رفع مشکل موجود موثر واقع نشد اما در زمینه ی افزایش معلومات مفید بود.
     
نوع مطالعه: اصیل پژوهشی | موضوع مقاله: آسیب دیده شنوایی
دریافت: 1398/11/2 | پذیرش: 1398/11/5 | انتشار: 1398/11/5 | انتشار الکترونیک: 1398/11/5

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.