جلد 3، شماره 67 - ( 4-1386 )                   شماره 67 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

.. Not Available303. J Except Educ 2007; 3 (67)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1793-fa.html
بهبودی هایده. درمان های روانی اجتماعی برای کودکان و نوجوانان با اختلال نارسایی توجه؛ بیش فعالی (3تا 12-1-67- 1386). تعلیم و تربیت استثنایی. 1386; 3 (67)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1793-fa.html


، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (2729 مشاهده)
ههداف موجود در انواع برنامه های آموزش والدین عبارت‌اند از : - تدوین و اجرای قوانین و مقررات خاصی در خانه ، - یادگیری نحوه تشویق صحیح در برابر رفتارهای مناسب ( تشویق رفتارهای خوب باید حداقل پنج برابر انتقاد از رفتارهای بد باشد) و چشم پوشی از رفتارهای نیمه بد ، - استفاده از فرامین مناسب ، - استفاده از جملات احتمالی نظیر« زمانی که ،،، سپس » ( برای نشان دادن واکنش صحیح نسبت به رفتارهای نامناسب ) ، - برنامه ریزی و کار کردن با کودکان در مکان‌های عمومی ، - محروم سازی از فعالیت های مثبت ( معمولا به اخراجی اطلاق می شود که به دنبال انجام رفتاری نامناسب روی می دهد )، - تنظیم جدول و سیستمی روزانه برای تعیین کارهای خوب و بد ، - سیستم یادداشت و مکاتبه خانه و مدرسه برای نظارت بیشتر بر اجرای تکالیف درسی و رفتار کودک در مدرسه و خانه . 1. قوانین و دستورات کلاسهای درسی - قوانین کلاس های درسی شامل موارد زیر می باشد : - داشتن توجه کامل به اطراف - حرف شنوی از بزرگسالان - آرام و بی صدا کار کردن - ماندن در موقعیت تعیین شده - استفاده صحیح از ابزارها - اجازه گرفتن برای حرف زدن یا کمک خواستن - انجام دادن کامل تکالیف - ارسال قوانین و مشاهده و بررسی آنها قبل از هر کلاس تا زمانیکه یادگیری کامل شود - قانونمند ساختن اهداف و معیارها - تطبیق وظایف با سطح پیشرفت - ایجاد یک محیط قابل پیش بینی - ارتقای سطح سازماندهی کودکان ( مانند تعیین جدول و برنامه مشخص برای کار کردن) - ارزیابی اجرای قوانین و نتایج حاصله به طور ثابت - تطبیق فرکانس پس‌خوراند با سطح پیشرفت
     
نوع مطالعه: ترجمه (پایان پذیرفته است) | موضوع مقاله: اختلالات رفتاري
دریافت: 1398/11/10 | پذیرش: 1398/11/12 | انتشار: 1398/11/12 | انتشار الکترونیک: 1398/11/12

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.