، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده: (2297 مشاهده)
پدر و مادر باید با این موضوع به صورتی جدی برخورد کنند و به کودک تفهیم نمایند ک رفتن به مدرسه وظیفه مورد انتظار و الزامی کودک است مساله قابل تامل آن است کا این پدیده اساسا تا چه حد در ارتباط با مقولههای تشخیصی متداول نظیر اختلال اضطراب جدایی، ترس مرضی و جمع هراسی میباشد. اقدامهای درمانی برخورد صحیح و اصولی والدین:پدر و مادر باید با این موضوع به صورتی جدی برخورد کنند و به کودک تفهیم نمایند (به تصویر صفحه مراجعه شود) زمینه بسیاری از مدرسه هراسیها در پایههای بالاتر شکستهای تحصیلی است که رفتن به مدرسه وظیفه مورد انتظار و الزامی کودک است. در این روش سعی بر آن است که تقویتهای موجود برای همه کودکانی که از رفتن به مدرسه خودداری میکنند دچار ترس از مدرسه نیستند، ماندن کودک در خانه را کاهش داده و برعکس،شرایط تقویت را طوری تنظیم کند که هنگام حضور در مدرسه،نصیب کودک شود (سیف،1379). هدف اصرار قاطعانه بر حضور کودک در مدرسه که در اغلب روشهای درمان مدرسه هراسی مورد تاکید قرار میگیرد،آن است که امکان مخلوط شدن و پیچیدهتر گشتن مساله مدرسه هراسی با عواملی از قبیل تقویت موجود در خانه و تشدید خودداری از رفتن مدرسه به علت عقب ماندن از دروس،که ممکن است ترس از مردود شدن در صورت بازگشت به مدرسه را بر ترس قبلی،اضافه نماید،جلوگیری به عمل آید.
نوع مطالعه:
مروری |
موضوع مقاله:
مشاوره و مددكاري دریافت: 1398/11/16 | پذیرش: 1398/11/27 | انتشار: 1398/11/27 | انتشار الکترونیک: 1398/11/27
ارسال پیام به نویسنده مسئول