جلد 4، شماره 58 - ( 7-1385 )                   شماره 58 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

.. Not Available364. J Except Educ 2006; 4 (58)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1855-fa.html
کمیجانی مهرناز. مدرسه هراسی (43تا 48-7-58- 1385). تعلیم و تربیت استثنایی. 1385; 4 (58)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1855-fa.html


، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (2297 مشاهده)
پدر و مادر باید با این موضوع به‌ صورتی جدی برخورد کنند و به کودک‌ تفهیم نمایند ک رفتن به مدرسه وظیفه‌ مورد انتظار و الزامی کودک است مساله قابل تامل آن است کا این پدیده اساسا تا چه حد در ارتباط با مقوله‌های تشخیصی متداول نظیر اختلال اضطراب جدایی، ترس مرضی و جمع هراسی می‌باشد. اقدام‌های درمانی برخورد صحیح و اصولی والدین:پدر و مادر باید با این‌ موضوع به صورتی جدی برخورد کنند و به کودک تفهیم نمایند (به تصویر صفحه مراجعه شود) زمینه بسیاری از مدرسه هراسی‌ها در پایه‌های بالاتر شکست‌های‌ تحصیلی است که رفتن به مدرسه وظیفه مورد انتظار و الزامی کودک است. در این روش سعی بر آن است که تقویت‌های موجود برای‌ همه کودکانی که از رفتن به مدرسه‌ خودداری می‌کنند دچار ترس از مدرسه نیستند، ماندن کودک در خانه را کاهش داده و برعکس،شرایط تقویت را طوری تنظیم کند که هنگام حضور در مدرسه،نصیب کودک شود (سیف،1379). هدف اصرار قاطعانه بر حضور کودک در مدرسه که در اغلب‌ روش‌های درمان مدرسه هراسی مورد تاکید قرار می‌گیرد،آن است‌ که امکان مخلوط شدن و پیچیده‌تر گشتن مساله مدرسه هراسی با عواملی از قبیل تقویت موجود در خانه و تشدید خودداری از رفتن‌ مدرسه به علت عقب ماندن از دروس،که ممکن است ترس از مردود شدن در صورت بازگشت به مدرسه را بر ترس قبلی،اضافه‌ نماید،جلوگیری به عمل آید.
متن کامل [DOCX 12 kb]   (25 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: مشاوره و مددكاري
دریافت: 1398/11/16 | پذیرش: 1398/11/27 | انتشار: 1398/11/27 | انتشار الکترونیک: 1398/11/27

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.