جلد 4، شماره 31 - ( 4-1383 )                   شماره 31 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

., .. Not Available515. J Except Educ 2004; 4 (31)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-2008-fa.html
قمرانی امیر، جعفری حمیدرضا. درآمدی بر هوش هیجانی و نابینایی (25تا 30-4-31- 1383). تعلیم و تربیت استثنایی. 1383; 4 (31)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-2008-fa.html


1- ، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (2062 مشاهده)

پژوهشگران علم عصب روانشناختی ، جایگاه هیجان ها را نئو کرتکس ، لیمبیک و بادامه مغز کرده اند . فعالیت و نقش این مراکز تا حدی پیچیده و عالی است که این دانشمندان قاتل به دو نوع مغز ، دو نوع فکر و دو نوع هوش متفاوت شده اند ؛ مغز عقلانی و مغز هیجانی یا هوش عقلانی و هوش هیجانی ، این دو شعور یا دو شیوه ی متفاوت و اساسی آگاهی ، بر یکدیگر تاثیر متقابل داشته و حیات ذهنی ما را می سازند . از سوی دیگر نتایج پژوهش های روان شناسی معاصر نشان می دهد نمره‌های درسی،هوشبهر و یانتایج آزمون‌های استعداد تحصیلی نمی توانند موفقیت آتی افراد را قاطعانه پیش بینی کنند, زیرا که این موفقیت نحت تاثیر ویژگی‌های دیگری فرار می گیرد که از آنها با عنوان «هوش هیجانی» یاد می‌شود.

متن کامل [DOCX 12 kb]   (4 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: آسیب دیده بینایی
دریافت: 1398/11/25 | پذیرش: 1398/11/26 | انتشار: 1398/11/26 | انتشار الکترونیک: 1398/11/26

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.