جلد 3، شماره 103 - ( 6-1389 )                   شماره 103 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

.. Not Available49. J Except Educ 2010; 3 (103)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1532-fa.html
نوری مسعود. مدیریت رفتار و راهبردهای آموزشی دانش آموزان دارای اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی در کلاس درس (26تا 30-4-103-1389). تعلیم و تربیت استثنایی. 1389; 3 (103)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1532-fa.html


، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (2966 مشاهده)
یکی از شایع‌ترین اختلال های رفتاری کودکان و نوجوانان که بیشترین پژوهش‌ها را به خود اختصاص داده است، اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی ADHD است. اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی ، یک اختلال زیستی و عصب شناختی است که 3 تا 7 درصد دانش‌آموزان را در بر می‌گیرد. ADHD بیش از هر اختلال دیگر باعث می‌شود که آموزگاران مدارس عادی اقدام لازم را برای ارجاع این دانش‌آموزان به مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی به عمل آورند، لذا استفاده از راهکارها و رویکردهای درمانی و آموزشی مناسب و اقدام به موقع همراه با مدیریت رفتار در کلاس می‌تواند اختلالات رفتاری و یادگیری این دانش‌آموزان را مرتفع نماید.
     
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: اختلالات رفتاري
دریافت: 1398/10/22 | پذیرش: 1398/10/28 | انتشار: 1398/10/28 | انتشار الکترونیک: 1398/10/28

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.