جلد 5، شماره 142 - ( آذر و دی (ویژه نامه کاردرمانی) 1395 )                   شماره 142 صفحات 24-30 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Rafiee S. Occupational Therapy Interventions in Students with Specific Learning Disorders. Exceptional Education. 2016; 5 (142) :24-30
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1043-fa.html
رفیعی شهلا. مداخله‌های کاردرمانی در دانش‌آموزان با ناتوانی یادگیری خاص. تعلیم و تربیت استثنایی. 1395; 5 (142) :24-30

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1043-fa.html


دانشکده علوم توان‌بخشی، دانشگاه علوم پزشکی ایران
چکیده:   (1179 مشاهده)

زمینه: دانش ­آموزان با ناتوانی یادگیری ویژه دارای آسیب‌هایی در یک یا چند حوزه از فرآیندهای درکی شده­اند که موجب بروز اختلال‌هایی در فهمیدن یا به‌کارگیری زبان، صحبت‌کردن یا نوشتن آن‌ها می­شود. این ناتوانی در مهارت­ های تحصیلی از قبیل خواندن، گوش‌کردن، فکرکردن، صحبت‌کردن، نوشتن، هجی‌کردن و محاسبات ریاضی اثر گذاشته و موفقیت آن‌ها را در این حوزه­ ها کاهش می­دهد. به همراه معلم، کاردرمانی، گفتاردرمانی و روان‌شناسی می­تواند هر یک در جنبه­ای ویژه به دانش­ آموز کمک کنند.

نتیجه‌گیری:در این مقاله مروری به تشریح نقش کاردرمانی در کنار معلم برای این گروه از کودکان می‌پردازیم. نگاهی کوتاه و اجمالی به ارزیابی­ها و مداخله‌های معمول کاردرمانگران خواهیم داشت و چند پرسش متداول را پاسخ می­ دهیم.

متن کامل [PDF 410 kb]   (870 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: کاردرمانی
دریافت: ۱۳۹۵/۱۰/۲۶ | ویرایش نهایی: ۱۳۹۵/۱۱/۲۴ | پذیرش: ۱۳۹۵/۱۰/۲۶ | انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۲۴ | انتشار الکترونیک: ۱۳۹۵/۱۱/۲۴