جلد 6، شماره 128 - ( 11-1393 )                   شماره 128 صفحات 39-30 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

velayati E. Use of Information and Communication Technology for Students with Special Education Needs. J Except Educ 2015; 6 (128) :30-39
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-149-fa.html
ولایتی الهه. کاربرد فن آوری اطلاعات و ارتباطات برای دانش آموزان با نیازهای آموزشی ویژه. تعلیم و تربیت استثنایی. 1393; 6 (128) :30-39

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-149-fa.html


دانشگاه علامه طباطبایی ، elahehvelayati@yahoo.com
چکیده:   (12668 مشاهده)
زمینه: استفاده از فن آوری اطلاعات و ارتباطات، یادگیری مهارت ها و محتوای اطلاعات و دانش ها را افزایش داده و رشد مهارت ها و اطلاعاتی که می-تواند در دنیای واقعی مورد استفاده ی افراد دارای نیازهای آموزشی ویژه قرار گیرند، کمک شایانی کند و در آموزش دانش کاربردی دانش آموزان استثنایی، نقش مهمی را ایفا کند. پیشرفت در فن آوری اطلاعات و ارتباطات، به بهبود آموزش و یادگیری به دانش آموزان دارای نیازهای آموزشی ویژه منجر شده است. نتیجه گیری: فن آوری اطلاعات و ارتباطات برای این دانش آموزان، به دو طبقه ی فن آوری کمکی و فن آوری آموزشی، تقسیم بندی می شود. فن آوری کمکی، عبارتی کلی و عام است و تمام ابزارهای توان بخشی، سازگارانه و کمکی برای افراد با کم توانی را در بر می گیرد و شامل تمام مراحل انتخاب، تشخیص و استفاده ی مناسب از این ابزارهاست. فن آوری آموزشی شامل انواع گوناگونی از نرم افزارها و سخت افزارها به همراه شیوه‌های آموزش خلاق برای رفع نیازهای یادگیری دانش آموزان در کلاس است. فناوری های کمکی و فناوری های آموزشی موجود برای دانش آموزان استثنایی، هر یک انواع بسیاری دارند که در این مقاله به شرح و تفصیل هر یک از آن ها به طور جداگانه می پردازیم.
متن کامل [PDF 526 kb]   (1764 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: عمومي
دریافت: 1392/9/10 | ویرایش نهایی: 1393/12/27 | پذیرش: 1393/2/28 | انتشار: 1393/12/27 | انتشار الکترونیک: 1393/12/27

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.