جلد 2، شماره 110 - ( 4-1391 )                   شماره 110 صفحات 38-44 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Komeyjani M. Exceptional Children and Their Mothers' challenges. Exceptional Education. 2012; 2 (110) :38-44
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-401-fa.html
کمیجانی مهرناز. کودکان استثنایی و چالش‌های مادران. تعلیم و تربیت استثنایی. 1391; 2 (110) :38-44

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-401-fa.html


چکیده:   (3391 مشاهده)
بدون تردید نوع ارتباط مادر با کودک استثنایی از مهم‌ترین زمینه های پژوهش و مطالعه است. زیرا شخصیت فرد استثنایی، بازتابی از شخصیت والدین، به ویژه مادر می‌باشد. بر اساس نظریه دلبستگی، رفتار مادرانه و واکنش‌های مادر نسبت به فرزند تأثیر بسزایی نه تنها در دوره کودکی بلکه تأثیر ماندگاری در تمام مراحل تحول دارد . بنابراین یکی از عوامل بنیادی، نحوه پذیرش و برخورد مادر با معلولیت کودک است. طبق آمارهای موجود، حدود سه درصد از کل کودکان دارای معلولیت می باشند، لذا لزوم شناخت این کودکان و نحوه واکنش های روانی و عاطفی مادران و آموزش صحیح رفتار و کنار آمدن با این کودکان از ضروریات محسوب می‌شود . در این مقاله سعی شده است به انواع واکنش های معمول و پژوهش های انجام شده در این مورد پرداخته شود.
متن کامل [PDF 130 kb]   (6721 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: عمومي
دریافت: ۱۳۹۳/۶/۲۹ | پذیرش: ۱۳۹۳/۶/۲۹ | انتشار: ۱۳۹۳/۶/۲۹ | انتشار الکترونیک: ۱۳۹۳/۶/۲۹