پیام خود را بنویسید


جلد 5، شماره 127 - ( 9-1393 )                   شماره 127 صفحات 37-44 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Karamali Esmaeili S, Alizadeh Zareei M. The Neural Substrates of Executive Functions and its Importance in Education and Rehabilitation. Exceptional Education. 2014; 5 (127) :37-44
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-259-fa.html
کرمعلی اسماعیلی سمانه، علیزاده زارعی مهدی. زیر ساخت های عصبی کارکردهای اجرایی و اهمیت آن در آموزش و توان بخشی. تعلیم و تربیت استثنایی. 1393; 5 (127) :37-44

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-259-fa.html


1- دانشگاه علوم پزشکی ایران ، smaeili_ot@yahoo.com
2- دانشگاه علوم پزشکی ایران
چکیده:   (7693 مشاهده)
کارکردهای اجرایی به عنوان مجموعه مهارت های عالی و سطح بالای مغز با اعمال نقش نظارتی و کنترلی بر روی فرآیندهای شناختی سطوح پایین تر، باعث رفتار تطابقی انسان در موقعیت های خاص می شوند. این موقعیت ها در شرایطی اتفاق می افتند که رفتار اتوماتیک فرد ناکارآمد است. نقایص کارکردهای اجرایی در کودکان ممکن است به صورت ضعف در حیطه هایی نظیر حل مسأله، یادگیری، حافظه، پردازش اطلاعات و استدلال، ارتباط برقرار کردن با دیگران و تعاملات اجتماعی، درک خواندن، نوشتن، انجام تکالیف در مدرسه انجام بازی های گروهی، انجام یک پروژه یا کاردستی و ... خود را نشان دهد. در حقیقت می تواند پیامدهای قابل ملاحظه ای در عملکرد اجتماعی، تحصیلی و هیجانی کودک داشته باشد. این پیچیده ترین رفتار بشر به پیچیده ترین بخش قشر مغز او یعنی لوب های فرونتال مربوط بوده و برون داد آن رفتارهایی است که متمایز کننده ی انسان و حیوان می باشد. براین اساس ، شناخت زیر ساخت های عصبی کارکردهای اجرایی در انسان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. داشتن اطلاعات در این زمینه برای متخصصان آموزش و توان بخشی کودکان استثنایی امری ضروری است تا با دانشی کامل به آموزش و توان بخشی کودکان با اختلال کارکردهای اجرایی بپردازند .
متن کامل [PDF 578 kb]   (3685 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: عمومي
دریافت: 1392/12/13 | ویرایش نهایی: 1393/9/19 | پذیرش: 1393/4/8 | انتشار: 1393/4/17 | انتشار الکترونیک: 1393/4/17

ارسال پیام به نویسنده مسئول