جلد 6، شماره 72 - ( 9-1386 )                   شماره 72 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

.. Not Available272. J Except Educ 2007; 6 (72)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1762-fa.html
باشعور لشکری مریم. کودکان نابینا با ناتوانی های چندگانه (52تا 58-6-72- 1386). تعلیم و تربیت استثنایی. 1386; 6 (72)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1762-fa.html


، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (2835 مشاهده)
در مرحله ی دوم محرک های محیط حسی باید با نیازهای گوناگون و اساسی کودک در ارتباط باشد و پاسخ کودک را به محیط پیرامونی به گونه ای تحریک نماید که مهارت های حرکتی او بتدریج رشد کند (برای مثال آموزش او برای استفاده اندام های حسی اش است)، به گفته دیگر تحریک باعث شود کودک نقش خود را از شخص منفعل پذیرا به شخصی که نقش فعالی در رشد خود بازی میکند تغییر دهد (واتل، 2000). با در نظر گرفتن تفاوت زیاد نیمرخ این کودکان و شدت و رابطه ی نقایص اصلی، تقدم نیازها باید مشخص شود و موارد زیر توسعه و تسهیل شود : ارتباط و بیان از طریق استفاده از بریل، خط تصویری لمسی، زبان علایم و غیره؛ ثبات بخشیدن و غنی سازی محیط ارتباطی؛ فرآیندهای یادگیری در درجه اول در ارتباط با جنبه های اصلی زندگی روزانه، (بهداشت تغذیه، حرکت، لباس پوشیدن و غیره) در درجه دوم در ارتباط با جنبه های حسی، حرکتی، روانی و حرکتی و محیط شناختی کودک تقویت قدرت جا به جایی، یادگیری استفاده از واکر و عصای بلند (اگر ضروری و یا ممکن باشد)؛ آماده ساختن کودک برای هدایت یک زندگی تا حد ممکن مستقل به مرور که محدوده ی فعالیت کودک در محیط مستقیم و سپس محیط اصلی زندگی او گسترش می‌یابد اهداف مورد نظر باید در طی تمام فعالیت ها، شست‌و‌شو، زمان غذا ، لباس پوشیدن و بازیها در شرایط و به شیوه ارتباطی تفریحی (تا حد ممکن) دنبال شود.
     
نوع مطالعه: ترجمه (پایان پذیرفته است) | موضوع مقاله: آسیب دیده بینایی
دریافت: 1398/11/9 | پذیرش: 1398/11/12 | انتشار: 1398/11/12 | انتشار الکترونیک: 1398/11/12

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.