جلد 5، شماره 142 - ( آذر و دی (ویژه نامه کاردرمانی) 1395 )                   شماره 142 صفحات 8-10 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

shafarodi N. The Role of Occupational Therapy in School . Exceptional Education. 2016; 5 (142) :8-10
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1045-fa.html
شفارودی نرگس. نقش کاردرمانی در مدارس. تعلیم و تربیت استثنایی. 1395; 5 (142) :8-10

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1045-fa.html


دانشگاه علوم پزشکی ایران ، shafarodi.n@iums.ac.ir
چکیده:   (1274 مشاهده)

زمینه: کاردرمانی در مدارس خدماتی را برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه ارایه می‌کند. کاردرمانگرها به منظور تسهیل مشارکت موفقیت‌آمیز دانش‌آموزان در محیط آموزشی، به تجزیه‌وتحلیل اجزای فعالیت‌های آموزشی می‌پردازند. آن‌ها با اجرای مداخله‌های مستقیم بر اختلال‌های حسی-حرکتی، درکی-شناختی و روانی-اجتماعی دانش‌آموز و مداخله‌های غیرمستقیم مانند مشاوره به کارکنان آموزشی مدرسه و والدین، زمینه را برای شکل‌گیری راهکا‌رهای آموزشی و پرورشی موثرتر فراهم می‌کنند.

نتیجه‌گیری: مداخله‌های مستقیم و غیرمستقیم کاردرمانگرها منجر به دستاوردهای بالینی قابل توجه‌ای در مدارس شده است اما ضرورت انجام پژوهش‌های گسترده‌تری در مدارس کشور توسط کاردرمانگرها مطرح است. این مقاله به طور مختصر  به بحث در مورد چگونگی عملکرد و نقش کاردرمانگرها  در مدارس می‌پردازد.

واژه‌های کلیدی: کاردرمانی، مدرسه، مداخله‌
متن کامل [PDF 295 kb]   (845 دریافت)    
نوع مطالعه: ترجمه اي | موضوع مقاله: کاردرمانی
دریافت: ۱۳۹۵/۱۰/۲۷ | ویرایش نهایی: ۱۳۹۵/۱۱/۲۴ | پذیرش: ۱۳۹۵/۱۰/۲۸ | انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۲۴ | انتشار الکترونیک: ۱۳۹۵/۱۱/۲۴

ارسال پیام به نویسنده مسئول