زمینه: کاردرمانی در مدارس خدماتی را برای دانشآموزان با نیازهای ویژه ارایه میکند. کاردرمانگرها به منظور تسهیل مشارکت موفقیتآمیز دانشآموزان در محیط آموزشی، به تجزیهوتحلیل اجزای فعالیتهای آموزشی میپردازند. آنها با اجرای مداخلههای مستقیم بر اختلالهای حسی-حرکتی، درکی-شناختی و روانی-اجتماعی دانشآموز و مداخلههای غیرمستقیم مانند مشاوره به کارکنان آموزشی مدرسه و والدین، زمینه را برای شکلگیری راهکارهای آموزشی و پرورشی موثرتر فراهم میکنند.
نتیجهگیری: مداخلههای مستقیم و غیرمستقیم کاردرمانگرها منجر به دستاوردهای بالینی قابل توجهای در مدارس شده است اما ضرورت انجام پژوهشهای گستردهتری در مدارس کشور توسط کاردرمانگرها مطرح است. این مقاله به طور مختصر به بحث در مورد چگونگی عملکرد و نقش کاردرمانگرها در مدارس میپردازد.
بازنشر اطلاعات | |
![]() |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |