زمینه:با وجود انبوه مقالههای موجود پیرامون کودکان آسیبدیدهشنوایی، مقالات معدودی بهطور ویژه به خواهران و برادران کودکان آسیب دیده شنوایی پرداختهاند. هدف مقاله حاضر، بررسی پیامدهای داشتن خواهر یا برادر با آسیبشنوایی است.
روش: در این مقاله، به پژوهشهای مرتبط انجامیافته و منتشرشده در بانکهای اطلاعاتی و نیز کتابهای معتبر، پرداخته شده است.
یافتهها: منابع یافتشده، در دامنه زمانی سال 1976 تا 2015 قرار دارند. بررسی پژوهشها حاکیاز یافتههای متناقض درمورد خواهران و برادران کودکان آسیبدیده شنوایی بوده است.
نتیجهگیری: پژوهشگران پیامدهای داشتن خواهر یا برادر آسیبدیدهشنوایی را بهصورت طیفی که از یکسو مثبت و از سوی دیگر منفی بود، نشان دادهاند.
بازنشر اطلاعات | |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |