جلد 6، شماره 128 - ( 11-1393 )                   شماره 128 صفحات 45-40 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

torabi F, Geramizadehshirazi N. Introduction to Teaching Social Skills to Students with Autism Spectrum Disorders through Video Modeling. J Except Educ 2015; 6 (128) :40-45
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-256-fa.html
ترابی فاطمه، گرامی زاده شیرازی ندا. آشنایی با آموزش مهارت‌های اجتماعی به دانش‌آموزان دارای اختلالات طیف اتیسم از طریق الگوسازی ویدیویی. تعلیم و تربیت استثنایی. 1393; 6 (128) :40-45

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-256-fa.html


1- دانشگاه علامه طباطبایی ، FTORABI1385@GMAIL.COM
2- دانشگاه شیراز
چکیده:   (7646 مشاهده)
کمبود یا فقدان مهارت‌های اجتماعی به عنوان یکی از ویژگی‌های اختلالات طیف اتیسم شناسایی می‌شود. الگوسازی ویدیویی یک مداخله درمانی چند بعدی است که بر توانایی یادگیری مشاهده‌ای تاکید می‌کند. این روش‌ مداخله‌ای یکی از روش‌هایی است که برای افراد دارای اختلالات طیف اتیسم منافع گسترده‌ای دارد، موجب افزایش عملکرد مستقلانه می‌گردد و نیز می‌تواند جهت دست‌یابی به اهداف آموزشی بی‌شماری از جمله اهداف رفتاری، مهارت‌های خودیاری، ارتباطی و اجتماعی استفاده شود.
متن کامل [PDF 409 kb]   (1582 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: عمومي
دریافت: 1392/12/13 | ویرایش نهایی: 1393/12/27 | پذیرش: 1393/4/1 | انتشار: 1393/12/27 | انتشار الکترونیک: 1393/12/27

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.