جلد 3، شماره 67 - ( 4-1386 )                   شماره 67 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

., .. Not Available308. J Except Educ 2007; 3 (67)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1798-fa.html
شریفی رضا، حسین زاده بی بی مرضیه. توسعه حرفه ای برای نوجوانان و جوانان کم توان ذهنی (57تا 68-6-67- 1386). تعلیم و تربیت استثنایی. 1386; 3 (67)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1798-fa.html


1- ، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (2694 مشاهده)
فعالیت‌های توسعه حرفه‌ای که در مقطع ابتدایی شروع می شود باعث پیشرفت رشد و آمادگی شغلی وتحرک شغلی جوانان و بزرگسالانی می شود که از نظر عملکرد ذهنی عقب ماندگی در دامنه متوسط تا شدید قرار دارند لوینسون ، پیترسون والستون (1994) متذکر می شوند که مزیت عمده فعالیت های توسعه حرفه ای اولیه برای دانش آموزان کم توان ذهنی یک مداخله زودهنگام است که زمانی طولانی جهت کاوش شغلی وفراگیری مهارتهای مورد نیاز برای موفقیت شغل را در حرفه مورد علاقه آنان فراهم می کند . الگوی ملی (2003) ASCA چارچوبی را برای مشاوران مدرسه فراهم می آورد تا به تمامی دانش‌آموزان در مورد محورهای ذیل کمک کنند : ـ افزایش آگاهی های شغلی ـ رشد آمادگی های شغلی ـ کسب اطلاعات شغلی ـ شناسایی اهداف شغلی ـ بدست آوردن اطلاعاتی برای رسیدن به اهداف شغلی ـ و به کار بستن مهارتهایی برای دستیابی به اهداف شغلی ; فرصت های یادگیری مدرسه مدار بویژه برای افراد دارای ناتوانی های شناختی رشدی یعنی کسانی که شباهتی به همسالان بدون ناتوانی خود ندارند ، اهمیت دارد، آنها فرصت‌های محدودتری برای حضور در اجتماع، کار و همچنین داوطلب شدن برای فعالیت‌های اجتماعی دارند ولذا ممکن است محدودیت‌هایی برای ایفای نقش‌ها و الگوهای شغلی داشته باشند .
     
نوع مطالعه: ترجمه (پایان پذیرفته است) | موضوع مقاله: كم توان ذهني
دریافت: 1398/11/10 | پذیرش: 1398/11/12 | انتشار: 1398/11/12 | انتشار الکترونیک: 1398/11/12

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.