پیام خود را بنویسید


جلد 6، شماره 60 - ( 9-1385 )                   شماره 60 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

., .. Not Available342. Exceptional Education. 2006; 6 (60)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1833-fa.html
جلیلی محمود، مرتضوی سعیده. مقدمه ای بر ارزیابی و رشد حرفه ای در کودکان (24تا 26-4-60- 1385). تعلیم و تربیت استثنایی. 1385; 6 (60)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1833-fa.html


1- ، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (182 مشاهده)
بدیهی است تجربه های اجتماعی شدن در مؤسسه‌های آموزشی یعنی مدارس شکل می‌گیرد ، اگر چه بیشترین آموزش جهت یافته حرفه‌ای (شغلی) در مقطع دبیرستان آموخته می‌شود ، از طرف دیگر عملکرد رضایت بخش در تکالیف کلاسی در این ارتباط به رشد کافی مهارت‌های بین فردی ، شناختی ، توانایی انجام حرکات ظریف و استفاده از دست‌ها حین‌کارهای دستی بستگی دارد و طبیعتا برای افرادی که اختلالات مزمن هیجانی ، فیزیکی دارند برنامه‌های آموزشی حرفه‌ای می‌تواند تنش ‌زا باشد ؛ چرا که پایه اصلی مهارت‌ها در آنها به خوبی رشد نکرده است. چرا که افراد جامعه ، اطرافیان و خانواده معلول با حمایت‌های بیش از حد خود فرصت‌های مناسب برای حل مسئله ، تصمیم‌گیری، رشد مهارت‌های درکی و مهارت‌های بین فردی و دستی را تا رسیدن به ظرفیت کامل آن حذف کنند و بدتـرین حالـت زمانی است کـه مسـوولیت نگـه‌داری کودک را به یک فرد مثل پرستار محول می کنند و با این کار بیش از پیش فرد معلول در انجام فعالیت‌هایی مثل مراقبت از خود محدود شده و فرصت کسب تجربه در این گونه فعالیت‌ها کاهش می‌یابد.
متن کامل [DOCX 12 kb]   (1 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: توان بخشي
دریافت: ۱۳۹۸/۱۱/۱۶ | پذیرش: ۱۳۹۸/۱۱/۲۷ | انتشار: ۱۳۹۸/۱۱/۲۷ | انتشار الکترونیک: ۱۳۹۸/۱۱/۲۷

ارسال پیام به نویسنده مسئول