، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده: (2268 مشاهده)
بهداشت روانی افراد با نیازهای ویژه است که در مورد افراد عادی وجود دارد. آنچه در زمینه ارایه خدمات بهداشت روانی به کودکان با همواره این خطر آنها را تهدید میکند که ما در ارایه خدمات بهداشت روانی به آنها دیدگاه مبتنی بر ناتوانی داشته باشیم. مثبت بهداشت یعنی بهزیستی جسمانی،روانی و اجتماعی است. این گرایش ایجاب میکند که هر فرد با تغییر شرایط و محیط فیزیکی و تبادل اطلاعات با آنها بهگونهای که برای مثال اجتماعی)تشکیل شده است که بین این عناصر پیوند و ارتباط انسان با تبادل اطلاعات با محیط نظام وجودی خویش را با شرایط برخورداری از نگرش سیستمی به افراد با نیازهای ویژه در در واقع فرد با نیازهای ویژه نیز فردی است که از نظام حیاتی خویش است در واقع هریک از افراد با ناتوانی هوشی،ناتوانی نوعی ناتوانی شده و همین امر توازن سیستمی آنها را برهم زده است و به دنبال آن در فعالیتهای روانشناختی،انسجام،نظم و تجزیهگرایانه به افراد با نیازهای ویژه است. در نظر گرفتن این نکته نیز حائز اهمیت است که افراد با نیازهای بنابراین،در ارایه خدمات بهداشت روانی به کودکان استثنایی اجتماعی در برنامههای بهداشت روانی کودکان استثنایی. بهداشت روانی هنگامی که این خدمات در مدرسه ارایه میشود، بهداشت روانی باید ماهیت بیهمتای هر فرد(قطع نظر از نوع ناتوانی)مورد توجه قرار گیرد بهگونهای که این برنامه برنامه خدمات بهداشت روانی است.
نوع مطالعه:
مروری |
موضوع مقاله:
مشاوره و مددكاري دریافت: 1398/11/25 | پذیرش: 1398/11/26 | انتشار: 1398/11/26 | انتشار الکترونیک: 1398/11/26
ارسال پیام به نویسنده مسئول