Journal of Exceptional Education (J Except Educ)
تعلیم و تربیت استثنایی
J Except Educ
Literature & Humanities
http://exceptionaleducation.ir
1
admin
1727-3145
1727-3145
1727-3145
10.18869/acadpub.ExcepEdu
1727-3145
م۷۷-۱۰۴۸۸
1727-3145
fa
jalali
1400
8
1
gregorian
2021
11
1
4
164
online
1
fulltext
fa
دست زیر دست، دست روی دست
Hand Over Hand, Hand Under Hand
آسیب دیده بینایی
Visual Impaired
ترجمه (پایان پذیرفته است)
translate
چکیده<br>
هنگام آموزش دانش آموزان نابینا چاره ای جز تماس با دست های آنان برای راهنمایی شان یا نشان دادن فعالیتی به آنها<br>
نداریم. رفتار غالب معلمان این است که با گذاشتن دست های خود روی دست های دانش آموزان آنان را به سوی فعالیتی<br>
هدایت کنند. این رفتار را روش «دست روی دست » می نامند که محدودکننده است. این مقاله که با استفاده از تجربیات<br>
زیسته ی نگارنده در فرصت مطالعاتی و دو مقاله ی 1 دیگر در این حوزه نگاشته شده است، به بازشناسی روش دست روی<br>
دست و معرفی روش دست زیر دست به عنوان جایگزین مناسب تر آن پرداخته است.<br>
Ashraf Karimi*, Ph.D. in curriculum, Faculty of Education, Kharazmi University, Tehran, Iran<br>
Abstract<br>
When teaching students who are blind, we need to contact their hands to guide them or to show them and<br>
activity. Most of teachers place their hands on students’ hands to show them something or demonstrate<br>
them an activity. This behavior is called “hand over hand” method which is restrictive. This article, which<br>
has been written using the author’s lived experiences in the study opportunity and two other articles in this<br>
field, has recognized the “hand-over-hand” method and introduced the “hand-under-hand” method as a<br>
more suitable alternative.<br>
واژه های کلیدی: کودکان و دانش آموزان با آسیب بینایی, دست روی دست, دست زیر دست, خودتصمیم گیری,
درماندگی آموخته شده
Keywords: Children and students with visual impairment, hand- over-hand, hand- under-hand, learned
helplessness, self-determination
61
64
http://exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-14-1627-1&slc_lang=fa&sid=1
Ashraf
Karimi
اشرف
کریمی
karimi.ashraf@gmail.com
0050888854
100319475328460012320
Yes
آموزش و پرورش