1- دبیر دوره مهارت پیش حرفه ای بیاضیان شبستر 
 2- دانشگاه آزاد تهران مرکز 
                    
                    
                    چکیده:       (12347 مشاهده)
                    
                    
                    هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر روش یادگیری مشارکتی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان 
کم توان ذهنی می باشد . بدین منظور 38 دانش آموز 
کم توان ذهنی پایه پنجم از بین مدارس استثنایی شهر تبریز به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب و در دو گروه آزمایش و کنترل قرار گرفت . قبل از شروع برنامه مداخله ای به روش یادگیری مشارکتی ، آزمون پیشرفت تحصیلی از نوع محقق ساخته  برای هر دو گروه به عنوان پیش آزمون اجرا شد . سپس برنامه تهیه شده در 10 جلسه 45 دقیقه ای  به گروه آزمایش با استفاده از روش یادگیری مشارکتی و به گروه کنترل با استفاده از روش سنتی تدریس گردید . پس از پایان آموزشها، آزمون پیشرفت تحصیلی محقق ساخته مجدداً برای هر دو گروه به عنوان پس آزمون اجرا گردید . داده ها با استفاده از آزمون آماری کواریانس مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت  . نتایج نشان می دهد که یادگیری مشارکتی در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان 
کم توان ذهنی موثر بوده است.
                    
                    نوع مطالعه:  
اصیل پژوهشی |
                    موضوع مقاله: 
                    
عمومي  دریافت: 1393/10/14 | ویرایش نهایی: 1393/10/14 | پذیرش: 1393/10/14 | انتشار: 1393/10/14 | انتشار الکترونیک: 1393/10/14