جلد 6، شماره 119 - ( 6-1392 )                   شماره 119 صفحات 30-38 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Pakatchi R, Yaryari F, Moradi A. The Effects of Teaching via Computer Games on the Performance of Visual Memory for the Dyslexic Students. Exceptional Education. 2013; 6 (119) :30-38
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-66-fa.html
پاکت چی ریحانه، یاریاری فریدون، مرادی علیرضا. تأثیر آموزش بازی های رایانه ای بر عملکرد حافظه بینایی دانش آموزان نارساخوان. تعلیم و تربیت استثنایی. 1392; 6 (119) :30-38

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-66-fa.html


1- دانشگاه تربیت معلم
چکیده:   (8234 مشاهده)

  در پژوهش حاضر، تأثیر آموزش بازی­های رایانه­ای بر عملکرد حافظه بینایی دانش­آموزان نارساخوان مورد بررسی قرار گرفت. در ابتدا بازی­های موجود مورد شناسایی قرار گرفتند و سپس از بین آن ها یک بازی که با فرهنگ و سطح تحصیلی دانش آموزان همخوان بود، انتخاب شد. جهت بررسی تأثیر این بازی، تعداد 20 نفر آزمودنی نارساخوان (10 نفر در گروه آزمایش و 10 نفر در گروه کنترل) از دانش­آموزان پایه ابتدایی شهر تهران به صورت نمونه در دسترس انتخاب شده و بر اساس سن، بهره هوشی و آزمون حافظه بینایی همتا سازی شدند. سپس مداخله از طریق آموزش بازی رایانه ای در گروه آزمایشی اجرا گردید. با استفاده از آزمون حافظه بینایی آندره ری و آزمون کیم کاراد و به صورت طرح شبه آزمایشی پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل تأثیر بازی های رایانه ای بررسی شده و نتایج با روش آماری تحلیل کواریانس مورد تحلیل قرار گرفت. تحلیل نتایج نشان داد که بازی رایانه ای انتخاب شده تأثیر مثبت معناداری بر حافظه بینایی دانش آموزان نارساخوان دارد.

متن کامل [PDF 781 kb]   (4911 دریافت)    
نوع مطالعه: اصیل پژوهشی | موضوع مقاله: عمومي
دریافت: ۱۳۹۲/۷/۱۷ | ویرایش نهایی: ۱۳۹۳/۹/۲۴ | پذیرش: ۱۳۹۲/۷/۱۷ | انتشار: ۱۳۹۲/۷/۱۷ | انتشار الکترونیک: ۱۳۹۲/۷/۱۷