جلد 5، شماره 46 و 47 - ( 8-1384 )                   شماره 46 و 47 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

.. Not Available430. J Except Educ 2005; 5 (46 and 47)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1921-fa.html
اسلامی فرزانه. آشنایی با: اختلال در زبان بیانی (60تا 60-8-46تا 47- 1384). تعلیم و تربیت استثنایی. 1384; 5 (46 و 47)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1921-fa.html


، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (2719 مشاهده)
ویژگی‌های اصلی این اختلال عبارت‌اند از: -نمره‌هایی که از مقیاس‌های استاندارد شده‌ی فردی در زمینه رشد زبان بیانی به دست آمده به میزان قابل ملاحظه‌ای پایین‌تر ازنمره‌هایی است که از مقیاس استاندارد شده هم در زمینه‌ ی استعداد ذهنی غیرکلامی و هم رشد زبان دریافتی به دست آمدهاست. -اختلال در زبان بیانی ممکن است اکتسابی و یا ناشی از رشد باشد. در اختلال نوع اکتسابی،اشکال در زبان بیانی پس از یک دوره‌ی رشد عادی و در نتیجه‌ی یک بیماری عصبی یا بیماری جسمانی(مانند آنسفالیت،آسیب سر و تشعشع)رخ دهد،درنوع مرتبط با رشد،زبان بیانی اختلالی دارد که با یک آسیب عصبی با منشا شناخته شده رابطه ندارد. اختلال در زبان بیانی از نوع مربوط به رشد معمولاتا 3 سالگی شناسایی می‌شود،هرچند انواع خفیف‌تر آن تارسیدن به اوایل نوجوانی که زبان معمولا پیچیده‌تر می‌شودممکن است آشکار نشود.
متن کامل [DOCX 12 kb]   (40 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: اختلالات گفتار و زبان
دریافت: 1398/11/22 | پذیرش: 1398/11/26 | انتشار: 1398/11/26 | انتشار الکترونیک: 1398/11/26

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.