پیام خود را بنویسید


جلد 2، شماره 28 و 29 - ( 3-1383 )                   شماره 28 و 29 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

.. Not Available528. Exceptional Education. 2004; 2 (28 and 29)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-2021-fa.html
رمضانی مرجان. نکته هایی درباره ی ناتوانی های یادگیری (25تا 29-4-28 تا 29- 1383). تعلیم و تربیت استثنایی. 1383; 2 (28 و 29)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-2021-fa.html


، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (172 مشاهده)
اختلال‌های توجه نظیر اختلال نارسایی توجه و فزون از آنجایی که والدین یکی از بهترین مشاهده‌ کننده‌های پیشرفت فرزندشان هستند،این‌ مسأله اهمیتی دوچندان می‌یابد که به‌عنوان‌ یک فرد فعال در فرایند ازیابی مشارکت‌ داشته باشید و اگر متوجه نتایج نشدید سؤال‌هایی را مطرح کنید جنبشی کنشی و اختلال‌های یادگیری اغلب در یک زمان و یکسان رخ می‌دهند،اما این دو اختلال شبیه به یکدیگر نیستند. اختلال‌های رایج در ناتوانی‌های یادگیری نارساخوانی:یک ناتوانی مبتنی بر زبان است به‌گونه‌ای که‌ فرد در فهم کلمات،جملات یا پاراگراف‌ها مشکل دارد. اگر والدین،آموزگاران و دیگر متخصصان،ناتوانی یادگیری را در مراحل اولیه تشخیص دهند و شکل درستی از کمک را تدارک بینند،این مسأله می‌تواند به‌ کودک شانس پیشرفت در مهارت‌هایی را بدهد که برای رسیدن‌ به موفقیت و زندگی سودمند به آنها نیاز دارد. به صورت گروهی به کودک کمک کنید اگر ارزشیابی نشان دهد که فرزند شما ناتوانی یادگیری دارد او شرایط دریافت خدمات آموزشی ویژه را دارد. برنامه آموزش انفرادی خلاصه مکتوبی‌ از کارکرد آموزشی فعلی فرزتان است و هدف‌های سالیانه و هدف‌های کوتاه‌مدت،ماهیت خدمات ویژه و طول مدت ارایه‌ این خدمات و نیز روش‌هایی برای ارزیابی کردن پیشرفت‌ کودک را دربر می‌گیرد. اگر والدین،آموزگاران و دیگر متخصصان، ناتوانی یادگیری را در مراحل اولیه تشخیص‌ دهند و شکل درستی از کمک را تدارک ببینند، این مسأله می‌تواند به کودک شانس‌ پیشرفت در مهارت‌هایی را بدهد که برای‌ رسیدن به موفقیت و زندگی سودمند به آنها نیاز دارد
متن کامل [DOCX 12 kb]   (1 دریافت)    
نوع مطالعه: ترجمه اي | موضوع مقاله: مشکلات يادگيري
دریافت: ۱۳۹۸/۱۱/۲۵ | پذیرش: ۱۳۹۸/۱۱/۲۶ | انتشار: ۱۳۹۸/۱۱/۲۶ | انتشار الکترونیک: ۱۳۹۸/۱۱/۲۶

ارسال پیام به نویسنده مسئول