جلد 5، شماره 148 - ( 10-1396 )                   شماره 148 صفحات 9-20 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Parhoon K. The role of teachers in identifying and reducing learning problems in students: strategies for families, preschool and school. Exceptional Education. 2018; 5 (148) :9-20
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1317-fa.html
پرهون کمال. نقش معلمان در شناسایی و کاهش مشکلات یادگیری دانش آموزان: راهبردهایی برای خانواده، پیش‌دبستان و مدرسه. تعلیم و تربیت استثنایی. 1396; 5 (148) :9-20

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1317-fa.html


دانشجو دانشگاه علامه طباطبایی ، m.nik60@gmail.com
چکیده:   (253 مشاهده)
 با توجه به شیوع بالای مشکلات یادگیری در بین دانش آموزان ایرانی، تشخیص، آموزش و توان‌بخشی بهنگام می‌تواند باعث کاهش مشکلات و آسیب‌های موجود درراه آموزش و درمان این کودکان شود. با توجه به اهمیت و نقش آموزش در محقق کردن عدالت آموزشی در جامعه، یکی از گروه‌هایی که در موفقیت دانش‌آموزان با مشکلات یادگیری از جایگاه مهم و انکارناپذیری برخوردارند، معلمان هستند که می‌توان از آن‌ها به‌عنوان معماران آموزشی این دانش‌آموزان نام برد. تشخیص بهنگام دانش‌آموزان با مشکلات یادگیری به وسیله معلمان مدارس عادی، با توجه به سن طلایی انجام مداخله‌های آموزشی و توان‌بخشی به‌موقع، می‌تواند باعث صرفه‌جویی در وقت، هزینه‌های آموزشی و درمانی و جلوگیری از برچسب خوردن و تبعات روانی و اقتصادی- اجتماعی آن برای خانواده‌ها و اجتماع شود و از وخامت مشکلات آن‌ها و همبودی پیدا کردن با سایر اختلال‌ها از جمله اختلال‌های اضطرابی، خلقی، نقص توجه بیش فعالی و مشکلات اجتماعی- هیجانی پیشگیری کرد. از این‌رو پژوهش حاضر با نگاهی به مشکلات یادگیری و با معرفی نقش معلمان در تشخیص این مشکلات، راهبردهایی برای خانواده‌ها، پیش‌دبستان و مدارس معرفی می‌کند.
 
متن کامل [PDF 204 kb]   (671 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: يادگيري
دریافت: ۱۳۹۷/۲/۲۹ | ویرایش نهایی: ۱۳۹۷/۵/۱۴ | پذیرش: ۱۳۹۷/۲/۲۹ | انتشار: ۱۳۹۷/۳/۲۰ | انتشار الکترونیک: ۱۳۹۷/۳/۲۰

ارسال پیام به نویسنده مسئول