جلد 1، شماره 76 و 77 - ( 2-1387 )                   شماره 76 و 77 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

.. Not Available224. J Except Educ 2008; 1 (76 and 77)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1711-fa.html
رضا بیگی داورانی مریم. تاثیر آموزش مهارت های تن آگاهی بر بهبود تن انگاره ی کودکان دچار اختلال نارسایی توجه؛ بیش فعالی (19تا 26-3-76 تا 77 - 1387). تعلیم و تربیت استثنایی. 1387; 1 (76 و 77)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1711-fa.html


، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (3556 مشاهده)
بر این اساس هدف این پژوهش بررسی تأثیر آموزش مهارت های تن آگاهی بر بهبود تن انگاره ی کودکان دچار اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی است. در این راستا فرضیه ی زیر تدوین شد: آموزش مهارت های تن آگاهی بر بهبود تن انگاره ی کودکان دچار اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی تأثیر دارد. به این معنا که آموزش مهارت های تن آگاهی به دانش آموزان دچار اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی، موجب بهبود وضعیت تن انگاره ی این دانش آموزان شده است. بر این اساس، فرضیه ی پژوهش تأیید می شود و می توان نتیجه گرفت که با استفاده از آموزش راهبردهای تن آگاهی، تن انگاره ی دانش آموزان دچار اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی را می توان بهبود بخشید. بحث و نتیجه گیری هدف این پژوهش بررسی تأثیر آموزش مهارت های تن آگاهی بر بهبود تن انگاره ی کودکان دچار اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی بود.در این پژوهش نیز با توجه به نتایج به دست آمده مشخص شد با آموزش مهارت های تن آگاهی که مهارتهای حرکتی نیز زیرمجموعه ی این مهارت ها است، می توان تن انگاره ی کودکان دچار اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی را بهبود بخشید تا به دنبال آن خود پنداره ی این کودکان با واقعیت منطبق شود. کاربرد پژوهش با توجه به اینکه کودکان دچار اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی در زمینه ی حرکتی مشکلاتی دارند، این مشکلات حرکتی و عملکردی بر روی تن انگاره ی آنها تأثیر منفی می گذارد و تن انگاره ی منفی باعث پایین آمدن اعتماد به نفس آنها می شود (کوین و ویگال، 2004).
     
نوع مطالعه: اصیل پژوهشی | موضوع مقاله: اختلالات رفتاري
دریافت: 1398/11/2 | پذیرش: 1398/11/2 | انتشار: 1398/11/2 | انتشار الکترونیک: 1398/11/2

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.