پیام خود را بنویسید


جلد 6، شماره 48 و 49 - ( 10-1384 )                   شماره 48 و 49 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

., .. Not Available417. Exceptional Education. 2005; 6 (48 and 49)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1908-fa.html
جعفری زهرا، ملایری سعید. اختلال های تعادلی در کودکان کم شنوا (37تا 43-6-48تا 49- 1384). تعلیم و تربیت استثنایی. 1384; 6 (48 و 49)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1908-fa.html


1- ، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (296 مشاهده)
مشکلات کودکان کم شنوا معمولا تنها از جنبه ارتباطی مورد توجه قرار می گیرد . اگرچه مشکل ارتباطی، عمده ترین نقص ناشی از کم شنوایی است، احتمال دارد مشکلات جسمی دیگری نیز با کم شنوایی همراه باشد. در این رابطه، نقص تعادلی با آسیب به یکپارچگی حسی (SI) و رشد حرکتی، یکی از نقایصی است که معمولا در کم شنوایی های حسی- عصبی مشاهده می شود. آسیب به بخش هایی از عصب حلزونی- دهلیزی ، نه تنها موجب کم شنوایی حسی- عصبی می شود، بلکه ممکن است بواسطه آسیب به شاخه وستیبولار  این عصب، با مشکلات تعادلی نیز همراه باشد. در مقاله حاضر، اختلال عملکرد تعادلی از دیدگاه مطالعات فیزیکال تراپی و شنوایی شناسی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
متن کامل [DOCX 12 kb]   (16 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: آسیب دیده شنوایی
دریافت: 1398/11/22 | پذیرش: 1398/11/26 | انتشار: 1398/11/26 | انتشار الکترونیک: 1398/11/26

ارسال پیام به نویسنده مسئول