جلد 3، شماره 125 - ( 5-1393 )                   شماره 125 صفحات 22-30 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

mohammadi ghaletaki N, ghamarani A, barmak M A. Comprison of procrastination students physical-motor handicapped, deaf and blind considering their gender roles. Exceptional Education. 2014; 3 (125) :22-30
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-119-fa.html
محمدی قلعه تکی نرگس، قمرانی امیر، برمک محمدعلی. بررسی و مقایسه تعلل ورزی تحصیلی در دانش آموزان معلول جسمی – حرکتی، ناشنوا و نابینا با توجه به نقش جنسیت. تعلیم و تربیت استثنایی. 1393; 3 (125) :22-30

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-119-fa.html


1- کارشناسی ارشد دانشگاه اصفهان ، narges.mohammadi65@yahoo.com
2- کارشناسی ارشد دانشگاه اصفهان
3- کارشناسی ارشد سازمان آموزش و پرورش استثنائی
چکیده:   (8814 مشاهده)
علل ورزی آموزشی یکی از شایع ترین مشکلات در سطوح مختلف تحصیلی است. بر این اساس هدف از پژوهش حاضر بررسی و مقایسه تعلل ورزی آموزشی در بین دانش آموزان ناشنوا ، نابینا و معلولین جسمی – حرکتی است. بررسی حاضر یک مطالعه توصیفی- تحلیلی و از نوع مقطعی- مقایسه ای است. این مطالعه در سال تحصیلی 92 -91 در شهر اصفهان و بر روی دانش آموزان ناشنوا ، نابینا و معلول جسمی – حرکتی سنین 15 – 10 سال انجام گرفت. تعداد 90 دانش آموز (30 نفر ناشنوا، 30 نفر نابینا، 30 نفر معلول جسمی- حرکتی) به روش نمونه گیری تصادفی از نوع خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند. جهت سنجش میزان تعلل ورزی این دانش آموزان از مقیاس تعلل ورزی استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از روش تحلیل واریانس چند متغیری (MANOVA)استفاده گردید. در خرده مقیاس های تعلل ورزی در امتحانات و تعلل ورزی در تکالیف بین سه گروه تفاوت معنادار بود و معلولین جسمی – حرکتی تعلل ورزی بالاتری را نشان دادند(05/0 > p ). در خرده مقیاس تعلل ورزی در تهیه گزارش تحقیق تفاوت معنادار بین گروهها مشاهده نشد(05/0 < p). علاوه بر این تفاوتی در تعلل ورزی دو جنس یافت نشد(05/0 < p). با توجه به یافته های پژوهش حاضر ضرورت توجه به تعلل ورزی تحصیلی دانش آموزان با نیازهای خاص به ویژه معلولین جسمی حرکتی به عنوان یکی از ابعاد مهم تاثیر گذار در عملکرد تحصیلی آن ها بیش از پیش مطرح می گردد.
متن کامل [PDF 188 kb]   (3162 دریافت)    
نوع مطالعه: اصیل پژوهشی | موضوع مقاله: عمومي
دریافت: ۱۳۹۲/۸/۱۳ | ویرایش نهایی: ۱۳۹۳/۹/۲۳ | پذیرش: ۱۳۹۲/۹/۳۰ | انتشار: ۱۳۹۳/۴/۱۶ | انتشار الکترونیک: ۱۳۹۳/۴/۱۶

ارسال پیام به نویسنده مسئول