جلد 1، شماره 150 - ( 2-1397 )                   شماره 150 صفحات 16-9 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Response to Intervention as a Roadmap for Educational Inclusion . J Except Educ 2018; 1 (150) :9-16
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1086-fa.html
ابراهیمی سیدمحمدصبور. پاسخ به مداخله به عنوان نقشه‌ راه فراگیرسازی آموزشی. تعلیم و تربیت استثنایی. 1397; 1 (150) :9-16

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1086-fa.html


دانشگاه علامه طباطبایی ، ebrahimims@yahoo.com
چکیده:   (3418 مشاهده)
بسیاری از دانش‌آموزان با مشکلات یادگیری و رفتاری در یک روال هر روزه از آموزش عمومی خارج می‌شوند. اگرچه در این میان صداهایی مبنی ‌بر آموزش این دانش‌آموزان در همان موقعیت عمومی (فراگیرسازی آموزشی) ‌در کنار هم‌سالان‌شان به گوش می‌رسد، اما نحوه حمایت از نیاز‌های رفتاری و تحصیلی این دانش‌آموزان در قالب فراگیرسازی آموزشی هنوز مبهم است. در این مقاله با مروری کوتاه بر پیشینه تجربی پاسخ به مداخله، به تشریح علل اصلی ناکامی‌ در فراگیرسازی آموزشی و راه‌حل‌های عرضه‌شده برای آن، در منابع اطلاعاتی پرداخته شده است. درواقع رویکرد پاسخ به مداخله در منابع اطلاعاتی به‌عنوان نقشه‌ راهی برای اجرای فراگیرسازی آموزشی و رفع موانع پیش‌روی آن بیان شده است. به‌طورکلی، پاسخ به مداخله می‌تواند به‌عنوان رویکردی برای تسهیل فراگیرسازی دانش‌آموزان با مشکلات یادگیری و رفتاری در ایران به‌کار گرفته شود.
متن کامل [PDF 220 kb]   (313 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: مشکلات يادگيري
دریافت: 1396/2/10 | ویرایش نهایی: 1398/7/30 | پذیرش: 1396/5/24 | انتشار: 1397/5/29 | انتشار الکترونیک: 1397/5/29

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.