پیام خود را بنویسید


جلد 6، شماره 60 - ( 9-1385 )                   شماره 60 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

.. Not Available344. Exceptional Education. 2006; 6 (60)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1835-fa.html
مشکانی محمد. مقایسه پیشرفت تحصیلی و رفتاری دانش آموزان آسیب دیده شنوایی مدارس ویژه و تلفیقی (31تا 38-6-60- 1385). تعلیم و تربیت استثنایی. 1385; 6 (60)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1835-fa.html


، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (133 مشاهده)
هدف پژوهش حاضر مقایسه‌ی پیشرفت تحصیلی و اختلال‌های رفتاری دانش‌آموزان آسیب دیده‌‌ی شنوایی مدارس ویژه و تلفیقی در شهر تهران بود. منظور از پیشرفت تحصیلی معدل سال گذشته و جاری دو گروه دانش‌آموزان و منظور از اختلال‌های رفتاری ، دو فرم والدین و معلمان راتر بوده که شامل اضطراب ، افسردگی، بیش فعالی- پرخاشگری ، ناسازگاری اجتماعی، رفتار ضد اجتماعی و کمبود توجه (حواس‌پرتی) میبا‌شد. نمونه مشتمل بر 30 دانش‌آموز آسیب‌دیده شنوایی دوره ابتدایی مدارس تلفیقی و 30 دانش‌آموز آسیب دیده‌ شنوایی مدراس ویژه شهر تهران است . تجزیه و تحلیل نشان داد فقط در خرده مقیاس‌های اضطراب- افسردگی و رفتار ضد اجتماعی بین دو گروه دانش‌آموز تفاوت معنی‌دار وجود دارد و در بقیه خرده مقیاس‌ها و پیشرفت تحصیلی و اختلال‌های رفتاری کلی از نظر والدین و معلمان بین این دو گروه تفاوت معنی‌دار وجود ندارد.
متن کامل [DOCX 12 kb]   (2 دریافت)    
نوع مطالعه: اصیل پژوهشی | موضوع مقاله: آسیب دیده شنوایی
دریافت: ۱۳۹۸/۱۱/۱۶ | پذیرش: ۱۳۹۸/۱۱/۲۷ | انتشار: ۱۳۹۸/۱۱/۲۷ | انتشار الکترونیک: ۱۳۹۸/۱۱/۲۷

ارسال پیام به نویسنده مسئول