زمینه: ماهیت، تعاریف و نظریه های بازی در علومانسانی با خاستگاه روانشناسی شناخته شده است. در بین علومپزشکی و توانبخشی که به درمان بیماران میپردازند، کاردرمانی تنها حرفه ای است که در درمان کودکان با ناتوانی، نگاهی ویژه به بازی دارد.
نتیجهگیری: در این نوشتار، به شرح جایگاه و کاربرد بازی در کاردرمانی کودکان پرداخته میشود. الگویی که در این زمینه وجود دارد، توضیح داده شده است. دیدگاه کلی این الگو همراستا با تعاریف بازی در روانشناسی بوده و معتقد است برای نهادن نام بازی بر یک فعالیت، ملاکهای خاصی لازم است، بهطوریکه نمی توان نام هر نوع تمرین آموزشی را که دارای ساختار باشد، بازی گذاشت.
بازنشر اطلاعات | |
![]() |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |