Journal of Exceptional Education (J Except Educ)
تعلیم و تربیت استثنایی
J Except Educ
Literature & Humanities
http://exceptionaleducation.ir
1
admin
1727-3145
1727-3145
1727-3145
10.18869/acadpub.ExcepEdu
1727-3145
م۷۷-۱۰۴۸۸
1727-3145
fa
jalali
1388
9
1
gregorian
2009
12
1
7
97
online
1
fulltext
fa
بررسی دیدگاه معلمان عادی و پذیرا در مورد آموزش فراگیر دانش آموزان دارای نیازهای ویژه (35تا39-4- 97-1388)
Not Available86
تلفیقی فراگیر
Inclusive Education
اصیل پژوهشی
Original Article
هدف اصلی این پژوهش بررسی دیدگاه معلمان عادی و پذیرا نسبت به آموزش فراگیر و عوامل مؤثر در این نوع آموزش میباشد.برای این منظور از بین کلیه معلمان مقطع ابتدایی شهرستان دهاقان به کمک نمونهگیری خوشهای 53نفر معلم عادی و 53 نفر معلم پذیرا انتخاب شدند.ابزار پژوهش به صورت پرسشنامه نظرسنجی معلمان تهیه گردید.قابلیت اعتماد پرسشنامه به روش بازآزمایی مورد ارزیابی قرار گرفت.نتایج نشان داده که دیدگاه معلمان پذیرا از دیدگاه معلمان عادی نسبت به آموزش فراگیر مثبتتر است و از نظر معلمان،آموزش روشهای تدریس ویژه،مهمترین نیاز آموزشی معلمان پذیرا است.همچنین در بین سایر حمایتها از معلمان تلفیقی،محدود کردن تعداد دانشآموزان کلاس،اولویت نخست را بدست آورد.
<span dir="LTR">Not Available</span><br>
معلمان , بررسی دیدگاه معلمان عادی , پژوهش بررسی دیدگاه معلمان عادی , آموزش , دیدگاه معلمان عادی و پذیرا , دیدگاه معلمان عادی نسبت , دانشآموزان , آموزش روش تدریس ویژه , تلفیقی , مورد آموزش فراگیر دانشآموزان
Not Available
0
0
http://exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-10-1570-119&slc_lang=fa&sid=1
.
.
مهری
مللی
Nashriyeh2005@gmail.com
10031947532846009421
10031947532846009421
Yes
.
.
فاطمه
سلیمی
Nashriyeh2005@gmail.com
10031947532846009422
10031947532846009422
No