Journal of Exceptional Education (J Except Educ)
تعلیم و تربیت استثنایی
J Except Educ
Literature & Humanities
http://exceptionaleducation.ir
1
admin
1727-3145
1727-3145
1727-3145
10.18869/acadpub.ExcepEdu
1727-3145
م۷۷-۱۰۴۸۸
1727-3145
fa
jalali
1386
6
1
gregorian
2007
9
1
4
68
online
1
fulltext
fa
اهمیت آگاهی اولیا و مربیان از اختلال های یادگیری و تاثیر آن در کاهش افت تحصیلی دانش آموزان و تبعات روانی منفی ناشی از آن (50تا 63-6-68تا 69- 1386)
Not Available298
مشکلات يادگيري
مشکلات یادگیری
اصیل پژوهشی
Original Article
پژوهش حاضر باهدف شناخت مشکلات هیجانی کودکان دارای اختلالهای یادگیری (اضطراب، افسردگی، پرخاشگری، تکانشگری و ناسازگاری) درمقایسه باکودکان عادی انجام پذیرفت که برای این منظور از تست ترسیم آدم DAP و تست خانه- درخت- آدم HTP استفاده شد.برای این منظور گروه نمونهای به حجم 120 نفر دختر و پسر(60کودک عادی و60 کودک ناتوان در یادگیری) که در مقطع ابتدایی شهر تهران مشغول به تحصیل بودند، با روش نمونه گیری تصادفی چند مرحلهای انتخاب شد. نتایج به دست آمده نشانگر آن بود که در برخی از شاخصهای پرخاشگری (اندازه خیلی بزرگ آدم و تحریف به صورت ترسیم نامناسب اجزاء) شاخصهای افسردگی (تقلیل اعضاء) شاخصهای تکانشگری (عدم رعایت تناسب، حذف کلی اجزای مهم و نامناسب کشیدن شانه ها) و شاخصهای ناسازگاری(کیفیت کلی ضعیف)، در بین دو گروه تفاوت معنادار دیده شد. ضمنا در مقایسه نمره کلی 5 شاخص اصلی تنها در نمره کلی افسردگی تست آدم ونمره کلی پرخاشگری وافسردگی تست خانه- درخت- آدم در دو گروه کودکان عادی و ناتوان در یادگیری به تفکیک جنس تفاوت معنادار دیده شد.
<span dir="LTR">Not Available</span><br>
کودکان , اختلال , افسردگی , دانشآموزان , پرخاشگری , درمانی , زمینه ناتوانیهای ویژه یادگیری استفاده , آموزش , ناتوانیهای یادگیری , مدرسه
Not Available
0
0
http://exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-10-1570-332&slc_lang=fa&sid=1
.
.
ماندانا
سپنتا
Nashriyeh2005@gmail.com
10031947532846009727
10031947532846009727
Yes