پیام خود را بنویسید


جلد 4، شماره 112 - ( 8-1391 )                   شماره 112 صفحات 37-44 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Sadeghi Sayah A. The Role of Art-Therapy in Academic, Social and Emotional treatment of Students suffering from Learning Disorder. Exceptional Education. 2012; 4 (112) :37-44
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-387-fa.html
صادقی سیاح علی. نقش هنر درمانی در سازگاری تحصیلی، اجتماعی و هیجانی کودکان دارای اختلال یادگیری. تعلیم و تربیت استثنایی. 1391; 4 (112) :37-44

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-387-fa.html


مدیر مرکز اختلالات یادگیری
چکیده:   (5324 مشاهده)
اختلال یادگیری به گروه نامتجانسی از اختلال ها اطلاق می شود که به شکل مشکلات عمده در فراگیری و به کارگیری توانایی های گوش دادن، صحبت کردن، خواندن، نوشتن و استدلال یا محاسبات ریاضی آشکار می شود. اکثر کودکان با اختلال یادگیری دارای مشکلات اجتماعی ـ هیجانی نیز می باشند که در درمان این کودکان باید به آن ها توجه ویژه شود. یکی از روش های موثر و کارآمد برای درمان کودکان با اختلال یادگیری هنردرمانی می باشد. اگر هنردرمانی همراه با کمک های آموزشی باشد علاوه بر مرتفع کردن مشکلات اجتماعی ـ هیجانی کودکان، باعث پیشرفت تحصیلی آن ها نیز می شود. بنابراین مقاله حاضر به بررسی نقش و اهمیت هنردرمانی در درمان و سازگاری اجتماعی ـ هیجانی و تحصیلی کودکان دارای اختلال یادگیری می پردازد.
واژه‌های کلیدی: اختلال یادگیری، هنردرمانی
متن کامل [PDF 140 kb]   (6344 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: عمومي
دریافت: 1393/6/29 | ویرایش نهایی: 1393/10/3 | پذیرش: 1393/6/29 | انتشار: 1393/6/29 | انتشار الکترونیک: 1393/6/29