مدیر مرکز اختلالات یادگیری
چکیده: (6937 مشاهده)
اختلال یادگیری به گروه نامتجانسی از اختلال ها اطلاق می شود که به شکل مشکلات عمده در فراگیری و به کارگیری توانایی های گوش دادن، صحبت کردن، خواندن، نوشتن و استدلال یا محاسبات ریاضی آشکار می شود. اکثر کودکان با اختلال یادگیری دارای مشکلات اجتماعی ـ هیجانی نیز می باشند که در درمان این کودکان باید به آن ها توجه ویژه شود. یکی از روش های موثر و کارآمد برای درمان کودکان با اختلال یادگیری هنردرمانی می باشد. اگر هنردرمانی همراه با کمک های آموزشی باشد علاوه بر مرتفع کردن مشکلات اجتماعی ـ هیجانی کودکان، باعث پیشرفت تحصیلی آن ها نیز می شود. بنابراین مقاله حاضر به بررسی نقش و اهمیت هنردرمانی در درمان و سازگاری اجتماعی ـ هیجانی و تحصیلی کودکان دارای اختلال یادگیری می پردازد.
نوع مطالعه:
مروری |
موضوع مقاله:
عمومي دریافت: 1393/6/29 | ویرایش نهایی: 1393/10/3 | پذیرش: 1393/6/29 | انتشار: 1393/6/29 | انتشار الکترونیک: 1393/6/29