جلد 9، شماره 38 و 39 - ( 12-1383 )                   شماره 38 و 39 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

., .. Not Available472. J Except Educ 2005; 9 (38 and 39)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1964-fa.html
احمدپناه محمد، آخوندی آمنه. اختلال های دیداری و شنیداری توأم با نشانگان داون (32تا 35-5-38 تا 39- 1383). تعلیم و تربیت استثنایی. 1383; 9 (38 و 39)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1964-fa.html


1- ، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (2284 مشاهده)
توصیه‌های مرتبط با سنجش عملکرد شنوایی افراد نشانگان داون توصیه‌های شنوایی سنجی سن ارجاع فرد برای ارزیابی پاسخ شنیداری ساقه مغز (ABR) و یادگیری رویکردهای سنجش شنوایی تولد تا دو ماهگی انجام آزمون پاسخ شنیداری ساقه مغز یا دیگر سنجش‌های رایج شنوایی که تا 6 ماهگی نتوان آن را انجام داد یا اینکه نتایج قبلی مشکوک بوده باشد ، سنجش وضعیت اوتیت گوش میانی توسط متخصص گوش و حلق و بینی دو تا 12 ماهگی سنجش سالیانه وضعیت شنوایی برای کودکان یک تا سه ساله و سنجش وضعیت شنوایی هر دو سال یکبار برای کودکان 3 تا 13 ساله یک تا دوازده سالگی سنجش وضعیت شنوایی هر سال یک‌بار دوازده تا هیجده سالگی تداوم بررسی‌های شنوایی سنجی هردو سال یک‌بار هیجده سال به بالا لازم است والدین و مربی بهداشت مدرسه بر مشکلات شنیداری احتمالی این کودکان نظارت داشته باشد و به طور مرتب آن را کنترل نمایند، علاوه بر این‌ها والدین هنگام مشاهده ترشحات عفونت گوش میانی و یا گریه‌های مداوم کودک، عصبانیت و یا مالش گوش وی را برای بررسی بیشتر نزد متخصص ببرند، ممکن است چنین کودکانی هنگام داشتن مشکلات شنوایی، تب و اسهال داشته باشند. دو تا دوازده ماهگی تداوم ارزیابی‌های معمولی بینایی هر دو سال یک بار در صورت عادی بودن بینایی یک تا 12 سالگی سنجش وضعیت بینایی هر سال یک‌بار 12 تا 18 سالگی ارزیابی چشم پزشکی هر دو سال یک‌بار (به ویژه برای بررسی قوز قرنیه یا آب مروارید) بالاتر از 18 سال هرگاه آسیب‌های بینایی و شنوایی همگام با نشانگان داون در یک کودک مشاهده شود، بیانگر شدت مشکلات وی بوده و لازم است در جایدهی آموزشی به این موضوع توجه شود .
متن کامل [DOCX 12 kb]   (3 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: كم توان ذهني
دریافت: 1398/11/23 | پذیرش: 1398/11/26 | انتشار: 1398/11/26 | انتشار الکترونیک: 1398/11/26

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.