1- دانشگاه غیرانتفاعی مولوی واحد ایوانکی 
 2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس ، mandana.sangari@gmail.com
                    
                    
                    چکیده:       (3686 مشاهده)
                    
                    
                    چکیده
زمینه و هدف: هدف مطالعه حاضر، بررسی تأثیر تمرین های مهارتی بدمینتون بر بهبود یکپارچگی بینایی-حرکتی در
کودکان کم توان حرکتی بود.
روش: شرکت کنندگان در این مطالعه دختران سنین 7 تا 12 سال با کم توانی حرکتی بودند. پس از آزمون غربالی اولیه
هندرسون ( MABC ) تعداد 40 نفر کم توان حرکتی انتخاب شده که در دو گروه کنترل و آزمایشی به طور تصادفی قرار
گرفتند. یکپارچگی بینایی-حرکتی از طریق آزمون یکپارچگی بینایی-حرکتی بیری بررسی شد و پیش آزمون و پس آزمون
به عمل آمد. گروه آزمایشی در 12 هفته برنامه آموزشی بدمینتون در قالب 36 جلسه شرکت کردند.
یافته ها: نتیجه تحلیل کوواریانس نشان داد که تفاوت معنا داری میان آزمودنی های دو گروه در پس آزمون وجود دارد(
p≤0/05) و مداخله ی حاضر اثر معناداری بر بهبود یکپارچگی بینایی-حرکتی کودکان با کم توانی حرکتی داشت.
نتیجه گیری: نتیجه کلی پژوهش این بود که تأکید بر لزوم جبران کم توانی حرکتی در سنین مدرسه ضروری است و تأثیر
آموزش مهارت های بدمینتون در جبران کم توانی فعالیت های حرکتی کودکان مثبت می باشد.
 
                    
                    
                    
                    
                    
                    نوع مطالعه:  
اصیل پژوهشی |
                    موضوع مقاله: 
                    
تربيت بدني  دریافت: 1399/6/10 | ویرایش نهایی: 1400/11/11 | پذیرش: 1400/9/28 | انتشار: 1400/9/28 | انتشار الکترونیک: 1400/9/28
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    ارسال پیام به نویسنده مسئول