جلد 4، شماره 58 - ( 7-1385 )                   شماره 58 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

.. Not Available366. J Except Educ 2006; 4 (58)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1857-fa.html
علیزاده حمید. دانش آموزان با اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی در کلاس درس (57تا 63-9-58- 1385). تعلیم و تربیت استثنایی. 1385; 4 (58)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1857-fa.html


، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (2246 مشاهده)
برای همه‌ی افراد پیش می‌آید که یک دفعه کاری بکنند براساس پژوهش‌های انجام شده، معلوم شده است که ثبت عملکرد به‌ موفقیت بیشتر دانش‌آموز کمک‌ می‌کند و موجب می‌شود که سطح آگاهی‌ او برای کنترل توجه‌ افزایش بیابد یا حرفی بزنند و در واقع رفتار تکانشی نشان بدهند و این از نظر کیفی غیرعادی نیست،بلکه تکانشگری اگر زیاد تکرار شود غیر عادی به شمار می‌آید. به یک نمونه ارایه شده توجه کنید: برای دانش‌آموزی لازم بود که ماهیت و شکل تکلیف تغییر کند(برای مثال،به جای آنکه مطلب را با نوشتن کامل کند،آن را با کامپیوتر انجام بدهد)زیرا این دانش‌آموز برای فرار از نوشتن دچار حواسپرتی می‌شد و رفتار تکلیف‌گریزی انجام می‌داد. براساس پژوهش‌های انجام شده،معلوم شده است که ثبت‌ عملکرد به موفقیت بیشتر دانش‌آموز کمک می‌کند و می‌شود که‌ سطح آگاهی او برای کنترل توجه افزایش بیابد. نکته‌هایی برای معلمان در صورتی که در کلاس درس خود دانش‌آموزی دارید که‌ فکر می‌کنید ممکن است دارای اختلال ناسایی توجه/بیش فعالی‌ باشد می‌توانید از نکته‌های زیر برای کمک به کودک استفاده کنید: دانش و آگاهی خود را در مورد اختلال نارسایی توجه/بیش‌ فعالی افزایش دهید.
متن کامل [DOCX 12 kb]   (15 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: اختلالات رفتاري
دریافت: 1398/11/16 | پذیرش: 1398/11/27 | انتشار: 1398/11/27 | انتشار الکترونیک: 1398/11/27

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.