، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده: (2246 مشاهده)
برای همهی افراد پیش میآید که یک دفعه کاری بکنند براساس پژوهشهای انجام شده، معلوم شده است که ثبت عملکرد به موفقیت بیشتر دانشآموز کمک میکند و موجب میشود که سطح آگاهی او برای کنترل توجه افزایش بیابد یا حرفی بزنند و در واقع رفتار تکانشی نشان بدهند و این از نظر کیفی غیرعادی نیست،بلکه تکانشگری اگر زیاد تکرار شود غیر عادی به شمار میآید. به یک نمونه ارایه شده توجه کنید: برای دانشآموزی لازم بود که ماهیت و شکل تکلیف تغییر کند(برای مثال،به جای آنکه مطلب را با نوشتن کامل کند،آن را با کامپیوتر انجام بدهد)زیرا این دانشآموز برای فرار از نوشتن دچار حواسپرتی میشد و رفتار تکلیفگریزی انجام میداد. براساس پژوهشهای انجام شده،معلوم شده است که ثبت عملکرد به موفقیت بیشتر دانشآموز کمک میکند و میشود که سطح آگاهی او برای کنترل توجه افزایش بیابد. نکتههایی برای معلمان در صورتی که در کلاس درس خود دانشآموزی دارید که فکر میکنید ممکن است دارای اختلال ناسایی توجه/بیش فعالی باشد میتوانید از نکتههای زیر برای کمک به کودک استفاده کنید: دانش و آگاهی خود را در مورد اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی افزایش دهید.
نوع مطالعه:
مروری |
موضوع مقاله:
اختلالات رفتاري دریافت: 1398/11/16 | پذیرش: 1398/11/27 | انتشار: 1398/11/27 | انتشار الکترونیک: 1398/11/27
ارسال پیام به نویسنده مسئول