جلد 3، شماره 125 - ( 5-1393 )                   شماره 125 صفحات 47-58 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Roohi A. Theoretical and Applicable Approaches in Anxiety Disorders in Children . Exceptional Education. 2014; 3 (125) :47-58
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-57-fa.html
روحی علیرضا. رویکردهای نظری و کاربردی در اختلال های اضطرابی در کودکان. تعلیم و تربیت استثنایی. 1393; 3 (125) :47-58

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-57-fa.html


دانشجوی دکتری دانشگاه اصفهان ، roohidehkordi@yahoo.com
چکیده:   (6671 مشاهده)
در این پژوهش مروری با مراجعه به مقالات و منابع روانشناختی مرتبط با موضوع و مطالعه و کنکاش آنها به جمع بندی و نتیجه گیری در مورد اختلال های اضطرابی در کودکان، علل به وجود آمدن این اختلال ها و روش های مداخله اقدام شده است. اختلال های اضطرابی از شایع ترین اختلالات دوران کودکی هستند که بسیاری از درمان گران به آن توجه ویژه داشته اند. برای مداخله در این اختلال ها دو نظریه شناختی- رفتاری و نظریه آدلری دو شیوه مطرح در این ارتباط هستند. شیوه ی شناختی- رفتاری که راهبردهایی را برای مقابله با اختلال های اضطرابی ارایه می دهد بیشتر جنبه ی درمانی و نظریه آدلری از این نظر که به شیوه های فرزند پروری و نوع الگو سازی والدین می پردازد بیشتر جنبه ی پیشگیرانه دارد.
متن کامل [PDF 188 kb]   (5998 دریافت)    
نوع مطالعه: اصیل پژوهشی | موضوع مقاله: عمومي
دریافت: ۱۳۹۲/۷/۸ | ویرایش نهایی: ۱۳۹۳/۹/۲۳ | پذیرش: ۱۳۹۲/۹/۲۰ | انتشار: ۱۳۹۳/۴/۱۶ | انتشار الکترونیک: ۱۳۹۳/۴/۱۶

ارسال پیام به نویسنده مسئول