جلد 9، شماره 137 - ( بهمن و اسفند 1394 )                   شماره 137 صفحات 41-46 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

mansurnejad Z, Ghamarani A. Introduction and Application Simultaneous Prompting in the Education of Autism Children and Children with Intellectual Disability. Exceptional Education. 2016; 9 (137) :41-46
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-664-fa.html
منصورنژاد زهرا، قمرانی امیر. معرفی و کاربرد الگوی رهنموددادن همزمان در آموزش کودکان با اختلال اتیسم وکودکان با کم‌توانی‌ذهنی. تعلیم و تربیت استثنایی. 1394; 9 (137) :41-46

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-664-fa.html


1- دانشگاه اصفهان ، zmansurnejad@yahoo.com
2- دانشگاه اصفهان
چکیده:   (3330 مشاهده)

زمینه یکی از روش‌های موثر در آموزش کودکان با اختلال اتیسم و کودکان با کم‌توانی‌ذهنی روش رهنموددادن همزمان است. روش رهنموددادن همزمان را می‌توان هم برای مهارت‌های مجزا یعنی پاسخ تنها در یک دوره نسبتا کوتاه و هم برای مهارت‌های زنجیره‌ای و دنباله‌دار یعنی یک تعداد از توالی رفتارها که یک رفتار پیچیده را شکل‌می‌دهند، استفاده‌کرد. وقتی رهنموددادن همزمان استفاده‌می‌شود، معلم یک رهنمود کنترل‌شده یعنی رهنمودی را که مطمئن است پاسخ صحیح به‌حساب‌می‌آید؛ همزمان با محرک آماج شامل هدف، ژست، فعالیت یا وضعیتی که می‌خواهیم یادگیرنده وقتی آموزش تمام‌می‌شود، ‌پاسخ دهد، ارایه می‌دهد.

نتیجه‌گیری: این مقاله به بررسی روش رهنموددادن همزمان در آموزش کودکان با کم‌توانی‌ذهنی و کودکان با اختلال‌ اتیسم می‌پردازد.

متن کامل [PDF 225 kb]   (1355 دریافت)    
نوع مطالعه: اصیل پژوهشی | موضوع مقاله: عمومي
دریافت: ۱۳۹۴/۵/۱۵ | ویرایش نهایی: ۱۳۹۵/۶/۱۸ | پذیرش: ۱۳۹۴/۱۱/۱۲ | انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۲۵ | انتشار الکترونیک: ۱۳۹۴/۱۲/۲۵

ارسال پیام به نویسنده مسئول