پیام خود را بنویسید


جلد 1، شماره 156 - ( 2-1398 )                   شماره 156 صفحات 41-54 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

hendi T, hemmati S. Inclusion of children with special needs in preschool. Exceptional Education. 2019; 1 (156) :41-54
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1323-fa.html
هندی طاهره السادات، همتی گرکانی ساحل. فراگیرسازی کودکان با نیازهای ویژه در دوران پیش از دبستان. تعلیم و تربیت استثنایی. 1398; 1 (156) :41-54

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1323-fa.html


1- دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی
2- دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ، sahel.hemmati@yahoo.com
چکیده:   (1144 مشاهده)
آموزش فراگیر به عنوان یک آموزش امید بخش برای تعلیم و تربیت کودکان خردسال است. مطالعاتی که در زمینه ی فراگیرسازی دانش آموزان با نیازهای ویژه انجام شده بیشتر بر فراگیرسازی دانش آموزان سنین مدرسه متمرکز است و کمتر به بررسی فراگیرسازی در سنین پیش از دبستان پرداخته می شود و این در حالی است که آموزش کودکان با نیازهای ویژه در مهدکودک های فراگیر در کنار همسالان خود در طول چند دهه ی گذشته افزایش یافته و بسیاری از کودکانی که قبلا در مراکز جداگانه و  ویژه تحصیل می کردند امروزه می توانند در مهدکودک های فراگیر حضور داشته باشند. همچنین مطالعات بیانگر مزیت های بسیار فراگیرسازی برای کودکان اعم از کودکان با و بدون نیازهای ویژه در محیط پیش از دبستان بوده و کودکان با ثبت نام در مهدکودک های فراگیر به موفقیت و پیشرفت های بسیاری نسبت به کودکان در مهدکودک های ویژه دست میابند.کلید ساخت فراگیرسازی موفق در دسترس بودن استراتژی فراگیر موفق و آموزش معلمین است با وجود پشتیبانی و حمایت قوی از فراگیرسازی در مهدکودک ها، متاسفانه مطالعات انجام شده در این زمینه اندک هستند.
متن کامل [PDF 280 kb]   (48 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: تلفیقی فراگیر
دریافت: 1397/3/8 | ویرایش نهایی: 1398/9/24 | پذیرش: 1397/12/20 | انتشار: 1398/5/2 | انتشار الکترونیک: 1398/5/2

ارسال پیام به نویسنده مسئول