بذرافشان صابره، علیخانی مرتضی، رستگار پور حسن. بررسی اثر آموزش از طریق محتوای الکترونیکی (چند رسانه های آموزشی) بر یادگیری درس علوم پایه ششم دانش آموزان دختر آسیب دیده شنوایی. تعلیم و تربیت استثنایی. 1393; 3 (125) :17-21
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-314-fa.html
1- آموزش و پرورش استثنایی ، bazrafshan333@yahoo.com
2- آموزش و پرورش استثنایی
3- دانشگاه خوارزمی
چکیده: (13734 مشاهده)
هدف پژوهش حاضر سنجش تاثیر استفاده از چند رسانه های آموزشی بر یادگیری درس علوم فراگیران آسیب دیده شنوایی می باشد. بدین منظور 30 نفر از فراگیران آسیب دیده شنوایی پایه ششم مدارس استثنایی شهرستانهای استان تهران به شیوه خوشه ای چند مرحله ای انتخاب و در 2 گروه آزمایش و کنترل مورد بررسی قرار گرفتند. برای بررسی ابتدا از آزمون محقق ساخته در پیش آزمون استفاده شد سپس محتوای الکترونیکی طراحی و مناسب سازی شده در 24 جلسه ی 45 دقیقه ای برای گروه آزمایش اجرا شد و گروه کنترل طبق شیوه های معمول آموزش دیدند. پس از اتمام دوره، آزمون محقق ساخته مجددا برای هر 2 گروه اجرا و با استفاده از آزمون آماری کوواریانس داده ها مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج این پژوهش نشانگر آن است که به کارگیری چندرسانه های آموزشی در بهبود یادگیری درس علوم دانش آموزان آسیب دیده شنوایی موثر بوده است.
نوع مطالعه:
اصیل پژوهشی |
موضوع مقاله:
عمومي دریافت: 1393/3/13 | ویرایش نهایی: 1393/9/23 | پذیرش: 1393/3/16 | انتشار: 1393/4/30 | انتشار الکترونیک: 1393/4/30
ارسال پیام به نویسنده مسئول