جلد 1، شماره 40 و 41 - ( 2-1384 )                   شماره 40 و 41 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

.. Not Available462. J Except Educ 2005; 1 (40 and 41)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1954-fa.html
ابراهیمی امیرعباس. مهارت های مشاوره ای برای کمک به سازگاری والدین با ناشنوایی کودکشان (14تا 21-1-40 تا 41- 1384). تعلیم و تربیت استثنایی. 1384; 1 (40 و 41)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1954-fa.html


، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (2287 مشاهده)
تاثیر آسیب شنوایی بر زندگی خانواده واکنش‌های والدین نسبت به آسیب شنوایی کودک هنگامی که والدین مشکوک اند که کودکشان ممکن است مشکل شنوایی داشته باشد اغلب به پزشک مراجعه می کنند و امیدوارانه آنها را برای ارزیابی به شنوایی شناس ارجاع می دهد. بنابراین شنوایی شناس تا زمانی که مطمئن نشده والدین از نظر فکری و احساسی متوجه هستند باید بداند لازم است که بارها و بارها اطلاعات مهم درباره ناشنوایی کودک و روند مداخله را تکرار کند. تمامی این احساسات پاسخ هایی طبیعی به ناشنوایی هستند و بنابراین شنوایی شناس در این مرحله باید بسیار دلسوز باشد و با استفاده از مهارت های خوب گوش دادن به والدین دلگرمی غیر کلامی دهد ( مندال، 1997 ). - شناسایی امکانات مناسب در این مرحله حمایت و خدمات اضافی ( شامل انواع متفاوت تقویت کننده، کمک سایر متخصصان و تغییرها محیط کودک ) که رشد مهارت های زبان، گفتارو شنوایی را افزایش می دهند باید کشف شود و نیز هرگاه نیاز به ارجاعی فراتر از حیطه شنوایی شناسی باشد، دسترسی به منابع مشاوره اضافی باید مورد شناسایی قرار گیرد. شنوایی شناسان باید تشخیص دهند وقتی این تصمیم گرفته می شود والدین هنوز در حال تجربه ی واکنش های احساسی نسبت به کاهش شنوایی هستند و ممکن است کاملا درگیر روند ماتم باشند. با این وجود به دلیل آنکه انتخاب روش شناسی می تواند بر اینکه آیا کودک در دنیای شنوا ارتباط برقرار می کند یا در دنیای ناشنوا اثر بگذارد، جنبه های فرهنگی بسیاری وجود دارد که باید آنها را در تصمیم گیری مورد توجه قرار داد.
متن کامل [DOCX 12 kb]   (7 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: آسیب دیده شنوایی
دریافت: 1398/11/23 | پذیرش: 1398/11/26 | انتشار: 1398/11/26 | انتشار الکترونیک: 1398/11/26

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.